Hinnad püsisid veebruari tasemel

alkohol
Kuuga kallines kaupadest enim alkohoolsed joogid ja tubaka tooted

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta märtsis võrreldes veebruariga 0,0% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 2,8%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2017. aasta märtsiga võrreldes 3,1% ja teenused 2,3% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta märtsiga võrreldes tõusnud 7,5% ja mittereguleeritavad hinnad 1,5%.

2017. aasta märtsiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu ja mittealkohoolsete jookide 3,9% kallinemine, mis andis kogutõusust ligi kolmandiku. Sellest omakorda poole andis 7% kallinenud piim, piimatooted ja munad ning 11% kallinenud puuvili. Eluase ning alkohoolsed joogid ja tubakas andsid kumbki kogutõusust üle veerandi. Kodudesse jõudnud elekter oli 10,9% ja üür 8,5% kallim kui aasta varem. Mulluse märtsiga võrreldes on alkohoolsed joogid kallinenud 13,2% ja tubakatooted 6%. Mootorikütus andis kogutõusust kaheksandiku. Bensiin oli 7% ja diislikütus 5,1% kallim kui 2017. aasta märtsis. Toidukaupadest on mulluse märtsiga võrreldes enim kallinenud munad (42%), külmutatud puuvili ja marjad (31%) ning õlu (29%).

Viimati oli tarbijahinnaindeksi muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 2,8% või väiksem 2017. aasta märtsis, kui see oli samuti 2,8%.

Veebruariga võrreldes oli märtsis tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja transport. Märtsiks ostetud lennukipiletid olid 7,9% odavamad kui veebruariks ostetud piletid ning mootorikütuse hinnad langesid 1,1%. Suuremat mõju kuumuutusele avaldasid veel kodudesse jõudnud elektri 1,7%, üüri 1,9% ning alkohoolsete jookide 1,4% kallinemine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara