Nielsen: Toidukaupluste arv on sel kümnendil vähenenud 24%

Haabersti Maxima XXX
Haabersti Maxima XXX kauplusi oli üks suuri hüpermarketeid, mis eelmisel aastal ...

Nielseni Baltikumi äriarendusjuht Margo Kurisoo rääkis, et 8 aastaga on vähenenud toidukaupluste koguarv 24%, kõige enam on kinni pandud alla 100 ruutmeetriseid kauplusi.

„Jätkub kaks aastakümmet kestnud trend, et väikeseid poode jääb vähemaks ning suuri poode tehakse juurde,“ sõnas Kurisoo. Ta usub, et alkoholipoliitika tõttu võib olla tõesti pandi mõningad väikepoed kinni, kuid tema hinnangul on see pikemaajalisem turu areng ja muutus. „Moodsaid suuri kauplusi tuleb juurde ning inimesed tahavad laiemat valikut.“

  2010  2018  Muutus % 
 Hüpermarketid (>2500 m2)  27 37  37% 
 Suured supermarketid (1000-2500 m2)  59  106  80%
 Väikesed supermarketid / säästupoed (400-1000 m2)  174  241  39%
 Keskmised toidupoed (100-400 m2)  337  272  -19%
 Väikesed toidupoed (<100 m2)  694  355  -49%
 Tanklad ja mugavuspoed  452  312  -31%
 KOKKU  1743  1323 -24%

Toidukaupluste formaadimuutuse trendis on näha, et eestlased eelistavad ostelda üle 1000 ruutmeetri suurtustes super- ja hüpermarketites. Kurisoo sõnul on Lätis ja Leedus samuti kaubandus olulises osas koondunud suurtesse poodidesse, kuid ka väiksemad poed on säilitanud tähtsa koha.

„Hüper- ja supermarketite arvu poolest miljoni elaniku kohta oleme Euroopas 5 kohal peale Norrat, Austriat, Taanit ja Saksamaad. Eestist eespool asetsevatel riikidel on suur osakaal väikestel supermarketitel (400-1000 ruutmeetrised kauplused),“ rääkis Kurisoo. Ta lisas, et Eesti paistab silma väga suure hulga üle 2500 ruutmeetriste hüpermarketitega.

„Meil on hüpermarketeid ning suuri supermarketeid väga palju ja ega väga palju ruumi nende juurde ehitamiseks ei ole,“ ütles ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara