Edukaimad uudistooted 2017

Valio täispiim
Valio täispiim

Värskete piimatoodete ja juustu tootja Valio pälvis möödunud aastal ostjate tunnustuse oma tootega Alma täispiim. Olles hinnanud toodete müüki kaubandusvõrgus ja ostjate arvamust, tunnistas rahvusvaheline turu-uuringute firma Nielsen 3,8-4,2-protsendilise rasvasisaldusega pastöriseeritud Alma täispiima kõige edukamaks 2017. aasta uudistooteks Eesti turul.

See on juba kümnes kord, mil turu-uuringute ettevõte Nielsen Eesti turul kõige edukamaid uusi tooteid valib ja välja kuulutab.

„Tundub, et Eestis puutusime möödunud aastal kokku fenomeniga, kus Valio pöördus tagasi juurte juurde ja tõi turule rasvase täispiima, samas kui kogu maailmas on juba pikka aega valitsenud lahjade piimatoodete trend. Samal ajal, kui toitumisspetsialistide arvamused piimatoodete rasvasuse ja tervislikkuse osas lahku lähevad, laiendas Valio sortimenti veel ühe alternatiivse tootega ja andis tarbijatele võimaluse valida,“ räägib Nielseni Balti riikide juht Ilona Lepp.

2017. aastal pälvisid ostjate tähelepanu ka magusad uudised. Üldarvestuse teine koht läks Kalevi Maiuspala pralinee kommidele. Kultusmaiustus tõusis teisele kohale tänu müügistatistikale ja tarbijate eriti soodsale hinnangule.

„Maiuspala kommide pikaajalise edu saladuseks on eriline maitsebukett, mille aluseks on tootmises kasutatavate toorainete puhtus ja naturaalsus. Oleme uhked võimaluse üle laiendada selle kaubamärgi potentsiaali uues, ühekaupa pakendatud kompvekkide kategoorias. Selleks saime inspiratsiooni legendaarsetest Maiuspala kinkekarpidest ja praegu on need maiustused juba saadaval ka mugaval igapäevasel kujul. Rõõmustame, et tänu uuele pakendile saavad ostjad nüüd iga päev neid tuntud komme nautida,“ kommenteerib Orkla Eesti kaubamärgijuht Jane Õunaste.

Kõigis Balti riikides sai tunnustuse osaliseks ka karastusjook Coca-Cola Lime. Tõsi küll, Lätis ja Leedus tuli see esimesele kohale, kuid on ilmselge, et klassikalise retsepti uuendamine oli edukas ning osutus ostjate seas populaarseks ka Eestis, kus jook sai kolmanda koha.

„Coca-Cola Lime?i niivõrd edukas start kõigis kolmes Balti riigis on kogu meeskonna, kaasa arvatud ka partnerite, tõsise töö tulemus. Juba palju aastaid on Coca-Cola ja teised meie tehastes toodetavad joogid kõigi Balti riikide tarbijate poolt väga armastatud," ütles Coca-Cola juht Balti riikides  Ieva Matulaitienë. Nad on viimase aasta jooksul märganud inimeste üha kasvavat vajadust uudistoodete ja uute maitseomaduste järele. 

"Tarbijad eksperimenteerivad julgelt, proovivad uusi tooteid ja lülitavad neid meelsasti ka igapäevaselt tarbitavate produktide nimekirja. Meie omakorda aga investeerime kogu maailmas uudistoodetesse ja innovatsioonidesse, tarbijate vajaduste, käitumise ja maitse-eelistuste uuringutesse ning jälgime tähelepanelikult uusimaid tendentse, et pakkuda oma klientidele tooteid, mis nende ootustele kõige paremini vastavaid, unustamata samas ka Coca-Cola traditsioonilist maiku,“ selgitas Matulaitienë

Lepa sõnul tuuakse igal aastal toiduainete, jookide ja laiatarbekaupade kategooriates turule tuhandeid erinevaid uudistooteid, mis tarbijate tähelepanu saavutamiseks omavahel konkureerivad. "Kümne aasta jooksul kõige populaarsemaid ja tarbijate suurimat tähelepanu pälvinud tooteid valides oleme kõige lähemal sellele, missugused trendid turul antud hetkel valitsevad. Olen kindel, et edu tuleb objektiivselt mõõta nii juba tehtud töö hindamiseks, kui ka selleks, et tulevikus võitjate ridadesse püsima jääda. Õigesti öeldakse, et alati tuleb püüelda vähemalt kuu poole ja võimalikku ebaedu mitte karta, sest kaotada pole nagunii midagi,“ tõdeb Lepp.

Tooterühm

Tootja

Toode

Piimatooted

Valio

Alma täispiim (Maapiim) 3,8%-4,2%

Jäätis

Balbiino

Onu Eskimo EV100 karamelli-koorejäätis kukekommitükkidega

Töödeldud lihatooted

Atria

M&M Lihameistri viiner lihasisaldusega 77,7%

Lahja alkohol

   A. Le Coq Alexander Dunkel õlu

Mittealkohoolsed joogid

The Coca Cola Company

Coca-Cola Lime karastusjook (0.33L, 0.5L, 1.5L)

Kange alkohol ja vein

Altia

Kalamehejutud viin

Maiustused

Orkla Eesti

Kalev Maiuspala pralinee

Leib ja sai

Eesti Pagar

Eesti Pagar Peedi-porgandi-pastinaagi-pihlaka Pehmik

Kohv, tee ja kakao

Jacobs Douwe Egberts

Jacobs Kronung kohvioad

Kastmed, maitseained ja eined

Orkla Eesti

Põltsamaa Felix praekapsas musta ploomiga

Snäkid

Orkla Eesti

Mesikäpp Snäks karamellimaitseline vahvlipala

Jahutatud/ külmutatud tooted

Kapten Grant

Kapten Grant Krabimaitselised Pulgad

Lemmikloomatoit

Mars

Kassieine Whiskas Casserole kodulinnuvalik

Teraviljatooted

Tartu Mill

Täistera Spaghetti Nr 7

Beebitoit

Salvest

Salvest Põnn puuviljasmuuti

Hügieenitooted ja kosmeetika

GlaxoSmithKline

Corega Gum Protection proteesiliim

Paberitooted ja mähkmed

Grigeo

Grite Blossom tualettpaber (4 või 8 rulli)

Majapidamistarbed

Reckitt Benckiser

Air Wick lõhnaküünal Purple Blackberry Spice

Nielsen uurib ja hindab igal aastal 18 kõige olulisemat toidu- ja majapidamiskaupade kategooriat alates piimatoodetest ja lõpetades majapidamistarvetega.

Esimese etapi käigus tehakse igas kategoorias kindlaks kolm kõige enam müüdud uudistoodet, teises etapis aga osalevad ka ostjaid, kes kõige nõutavamaid tooteid hindavad: kas neid märgatakse, kas ostetakse, kuidas tooted meeldisid ja kas ostu ka korrati. Objektiivsetest käibeandmetest ja tarbijate individuaalsetest hinnagutest koostatud indeks näitabki, missugune toode aasta edukaima tiitli võidab.

Nielsen valib kõige edukamaid uudistooteid alates 2008. aastast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Maxima otsib KAUPLUSTE FORMAADIJUHTI

Maxima Eesti OÜ

04. juuni 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara