Autor: Kaubandus.ee • 24. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaupmehed kinnitasid toiduainete tarneahela head kauplemistavad

Foto: Raul Mee
Kaupmeeste Liidu üldkoosolek kinnitas sektori poolt toiduainete tarneahela head kauplemistavad, mille eesmärk on suurendada ausust, usaldust ja koostööd toiduainete tarneahelas toimivates ärisuhetes ning tagada tarneahela kui terviku efektiivne toimimine.

Nimetatud heade tavade põhimõtted moodustavad raamistiku sellise majandustegevuse jaoks, mille puhul peetakse kinni lepinguvabadusest ning tagatakse konkurents, usaldus ja järjepidevus, mis on vajalikud ettevõtluse arendamiseks, uuendustegevuseks ja jätkusuutlikkuse püsimiseks, millest on kasu nii tarbijatele kui ka ühiskonnale tervikuna.

„Ebaausad kaubandustavad võivad ilmneda kogu toiduainete tarneahelas. Nii toidutööstuse ja kaupmehe kui tööstuse ja põllumehe omavahelistes ärisuhetes,“ ütles Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil. „Seetõttu on oluline, et häid tavasid toetaksid nii põllumajandusettevõtted, toidutööstus kui jaekaubandus. Kaupmees on viimane ahela lüli ja seisab tootjate ning tarbijate soovide ja huvide vahel. Mida enam tarneahela osapooled tavadega liituvad, seda jõudsamalt muutuvad kokku lepitud põhimõtted Eesti ärikultuuri osaks.“

Ettevõtted võivad ühineda tarneahelaalgatusega vabatahtlikkuse alusel, kui nad järgivad heade tavade põhimõtteid. Kohustus järgida häid tavasid koostöösuhetes oma partneritega kehtib ka ühepoolsena, see tähendab olukorras, kus teine lepingupool heade tavadega ühinenud ei ole. „Ühepoolsete kohustuste võtmine oli kaupmeeste soov. See peaks andma turule signaali selle kohta, millistest põhimõtetest ettevõte oma suhetes koostööpartneritega lähtub. Tarbijad ootavad meilt üha enam sotsiaalset ja keskkonnaalast vastutustundlikkust. Jaekaupmees peab andma selle impulsi tarbijalt tarneahelas allapoole edasi,“ märkis Peil.

Kaupmeeste Liidu juht lisas, et on oluline hoida tarbija huve protsessi südames ning tegutseda kogu ahela efektiivsuse tõstmise nimel, mis annab võimalusi palgatõusuks ja investeeringuteks kõigi turuosaliste organisatsioonides.

Tarneahela head tavad on kokku lepitud nelja osapoole arutelude tulemusena. Nendeks on Eesti Kaupmeeste Liit, Eesti Toiduainetööstuste Liit, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda ning modereeriva osapoolena Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.

Headest tavadest tulenevate vaidluste lahendamiseks on vaidluse pooltel võimalik pöörduda Kaubandus-Tööstuskoja juures tegutseva lepitaja poole.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757