Omniva kasvatab pakiäri kogu Baltikumis

Omniva
Omniva

2018. aasta esimeses kvartalis kasvasid Omniva koduturu põhiärivaldkondade ehk pakiäri tulud eelmise aastaga võrreldes 18% ja postiäri tulud 2%. Suurimat kasvu võrreldes möödunud aasta I kvartaliga näitasid Läti pakiäri 48% ja Leedu pakiäri 31% kasvuga. Kontserni äritulud tervikuna kahanesid 8%, seda rahvusvahelise äri ümberstruktureerimise tõttu.

2018. aasta esimeses kvartalis olid kontserni äritulud kokku 24,7 miljonit eurot (2017.aastal 27 miljonit eurot).

Pakiautomaadivõrgustik toetab kasvu koduturul

Ettevõtte pakiteenuste äritulu kasvas eelmise aasta esimese kvartaliga võrreldes Baltikumis 18% (2017.aastal 16%). „Peame väga oluliseks, et pakiäri kasv koduturul Baltikumis näitab jätkuvat ja kiirenevat kasvu,“ ütles Omniva juhatuse esimees Joona Saluveer. „Läti ja Leedu Omniva olid 2017 oma turgudel kiireimini kasvavad pakiveoettevõtted.“

Omniva pakiäri kasvu toetab Baltikumi suurim pakiautomaadivõrgustik, mis on kujunenud klientide eelistatuimaks paki saatmise ja kättesaamise kanaliks. Üle 80% Eesti klientidest näeb eelistatuima kanalina just pakiautomaati.

2018. aastal on ettevõttel plaanis oma pakiautomaadivõrgustikku kogu Baltikumis veelgi laiendada ning jõuda pakiautomaatidega klientidele veel lähemale, ka väiksematesse linnadesse ja asulatesse. Laienemine jätkub ka suuremates linnades, mis on pakiautomaatidega küll kaetud, kuid e-kaubanduse kiire kasv ja klientide eelistused nõuavad võrgu laiendamist.

Pakiäri valdkonnas oli e-kaubanduse kasvu toetavaks arenguks, et e-poodidele kaupade tagastuslahendusi pakkuv rahvusvaheline platvorm ReBound Returns valis Baltikumi tagastuste osas partneriks Omniva.

Kui kirjamahtude languse tõttu iseloomustab postiäri tulusid tavapäraselt pidev kahanemine, siis 2018. aasta I kvartalis suutis postiäri tulusid möödunud aastaga võrreldes 2% kasvatada. “Kirjamahud jätkuvalt langevad, kuid teiste postiteenuste tulud on aidanud seda kompenseerida,” selgitas Saluveer. „Samuti on postiäri teinud tulude kasvatamiseks mitmeid innovaatilisi tooteid, mis on leidnud klientide seas hea vastuvõtu.“

Saluveeri sõnul tegeletakse jätkuvalt ka postivõrgu kohandamisega vastavaks klientide ootustele ning teenuste mahtudele. 2018.aasta esimeses kvartalis viis Omniva läbi kirjakastide võrgustiku korrastamise. Kaasates kohalikke omavalitsusi ja kogukondi, paigutati kirjakastid kohtadesse, kus inimestel on mugav neid kasutada, ning eemaldati tühjalt ja kasutuseta seisvad kirjakastid. Klientidele annab korrastatud võrgustik suurema kasutusmugavuse kirjade saatmisel.

Rahvusvaheline äri, mis tegeleb rahvusvahelise e-kaubanduse pakkide transpordiga üle kogu maailma, kahanes eelmise aastaga esimese kvartaliga võrreldes seoses muudatusega sihtriikide struktuuris. Varem suures osas domineerinud Vene turg on vähenenud, kuid selle asemel on kasvanud teiste turgude osakaal. „See aitab paremini hajutada ühe turu domineerimisest tulenevaid riske, kuid teiste turgude kasv pole veel jõudnud täies mahus kompenseerida Vene turu kiiret vähenemist,“ märkis Saluveer. Omniva ja Hiina suurima erakapitalil põhineva kullerfirma S.F. Expressi ühisettevõte Post11 teenindab ligi 100 sihtriiki üle maailma.

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Maxima otsib KAUPLUSTE FORMAADIJUHTI

Maxima Eesti OÜ

04. juuni 2018

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara