Tarbijahinnaindeks jätkas aprillis tõusu

Alkohol
Alkohol

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta aprillis võrreldes märtsiga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta aprilliga 2,9%, teatab Statistikaamet.

Kaubad olid 2017. aasta aprilliga võrreldes 3,2% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta aprilliga võrreldes tõusnud 7,6% ja mittereguleeritavad hinnad 1,6%.

 

2017. aasta aprilliga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim alkohoolsete jookide 14,2% ja tubakatoodete 8,4% kallinemine, mis andsid kogutõusust ligi 30%. Toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust üle neljandiku, millest omakorda üle kahe kolmandiku andsid 3,9% kallinenud liha ja lihatooted, 9,9% kallinenud puuvili ning 4% kallinenud piim, piimatooted ja munad. Eluase andis kogutõusust ligi veerandi. Kodudesse jõudnud elekter oli 6,7% ja üürid 11,5% kallimad kui aasta varem. Bensiin oli 9,6% ja diislikütus 6,7% kallim kui 2017. aasta aprillis. Toidukaupadest on mulluse aprilliga võrreldes enim kallinenud õlu (31%), või (22%) ning külmutatud puuvili ja marjad (20%) ning odavnenud suhkur (19%).

Märtsiga võrreldes oli aprillis tarbijahinnaindeksi suurim mõjutaja transport. Bensiin kallines kuuga 3,8% ning diislikütus 0,5%. Toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnalangusest poole andsid 16% odavnenud munad. Suuremat mõju kuumuutusele avaldas veel kodudesse jõudnud elektri 3,7% odavnemine.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara