Aiasõbra inspiratsioonikeskus

17. aprillil avas Tartus uksed Baltimaade suurim kodu- ja aianduskeskus Gardest. Nende kaubavalikus on kõik vajalik aiapidajale, aga lisaks aiakaupade müügile soovib keskus olla inspiratsiooniallikaks igale aiahuvilisele.

Gardesti juhatuse liikme ja keskuse loovjuhi Kersti Jeetsi sõnul sai idee luua aianduskeskus tegelikult alguse juba 15 aastat tagasi.

“Sel hetkel neid veel Eestis polnudki. Muidugi on vahepealse ajaga palju muutunud – nii algne idee kui ka üleüldiselt aianduskeskuste kontseptsioon. Oleme oma meeskonna põhituumikuga üsna kodu- ja aianduslembesed olnud, seetõttu oli meie idee nii sise-kui välieluruum keskuses ühendada ning pakkuda ka tavapärasest veidi erinevat kaubavalikut. Kogu keskus oma olemuselt võiks ühtlasi olla ka inspiratsioonikeskuseks, sest me ei müü ainult tooteid, vaid pakume ka ideid oma kodu või aia kujundamiseks,” rääkis taustaks Jeets.

Ta lisas, et poe ehituseks ning sisutamiseks kulus neil kokku kaheksa kuud. “Kuid teostamata ideid on veel väga palju.”

Asukoha filosoofia sobis

Uue keskuse asukohaks valiti Tartu äärelinnas asuv Roheline Äripark. “Tartu sai Gardesti kodukohaks valitud seetõttu, et me ise oleme Lõuna-Eesti inimesed. Usume, et Gardestist saab omaette tõmbekeskus, mis hakkab loodetavasti inimesi Tartusse ja ka üleüldiselt Lõuna-Eestisse külaskäigule tooma. Paljud ettevõtted ja uued ideed on paratamatult koondunud rohkem Tallinnasse ja Harjumaale, soovisime suurema kodu- ja aianduskaupade valiku lähemale tuua ka Lõuna-Eesti inimestele,” sõnas Jeets. “Roheline Park sai valitud asukohaks üheltpoolt seetõttu, et tegemist on areneva piirkonnaga, mis asub täpselt Põhja-Eesti poolt lähenedes Tartu sissesõidul. Teiselt poolt aga tunneme Rohelise pargiga väga suurt sidet, sest üritame ka enda tegevuses olla võimalikult loodussäästlikud. Hoones kasutatakse n-ö loodust ennast ja siiski seda säästes – nii energia, valguse kui ka vee osas.

Automaatselt liikuvate kardinatega kaetud läbipaistvad katused lasevad hoonesse võimalikult palju loomulikku päiksevalgust, mis võimaldab vähendada elektrivalguse osakaalu hoones. Soojal ja kuival perioodil avanevad katused automaatselt, tagades keskuses loomuliku ventilatsiooni. Ka klaaspindadelt kogutud vihma- ja kondentsvesi taaskasutatakse pärast filtreerimist taimede kastmiseks ning päikesepaneelide toodetud energia aitab osaliselt katta hoone energiavajadust.”

Vastse aianduskeskuse rajamise kogumaksumis oli 7,5 miljonit eurot. Keskuse valmimist rahastas Luminor. Gardest kodu- ja aianduskeskuse projekteeris Design Police Department, ehitasid Mapri Ehitus OÜ koos tehniliste lahenduste ja kontseptsiooni loonud Thermoflor B.V.-ga. Siselahendused töötas välja DeHaanRetail Supportgroep B.V.

Gardestis on töökoha leidnud 40 inimest. “Meie personali tuumiku moodustavad oma valdkonna asjatundjad, kes on huvitatud aiandusest ning kodu sisustamisest – eluruumi sisutamisest laiemas tähenduses. Eesmärgiks on pakkuda külalistele head teenindust ning kvaliteetseid nõuandeid, seetõttu soovime panustada pidevalt töötajate koolitusse ning silmaringi laiendamisse. Selles osas on veel pikk tee minna, oleme sellega arvestanud. Võimalusel kaasame ka praktikante ülikoolist ja aianduskoolidest,” ütles Jeets.

Kaubavalik lai

Gardesti hoone pindala on üle 6000 ruutmeetri, välimüügiala suurus on ligi 3000 ruutmeetrit, hoone kubatuur on 40 800 kuupmeetrit. Gardesti katusealune on 60% kaetud taimedega. Lillede, puude, põõsaste ja istikutega on esindatud paljud Eesti tootjad, ent silmailu pakkuvat rohelist tuuakse juurde ka Hollandist.

“Suurimaid tarnijaid hetkel ei tahakski välja tuua, sest on palju tooteid, mis mõneti uudsed ja ootame klientide tagasisidet ja aega katsetamiseks. Plaanis on pakkuda ja pakume ka hetkel Eesti tootjatele turustamisvõimalust, kuid hinnatasemelt on Eesti toodang siiski märgatavalt kallim – seda nii taimede kui toidukaupade osas. Eesti inimesed on ses osas üldiselt teadlikud ja on nõus kohaliku toodangu eest ka rohkem maksma,” sõnas loovjuht.

Küsimusele, mille poolest Gardest erineb teistest Eesti või Euroopa aianduspoodidest, vastas Kersti Jeets, et Gardest on enda kontseptsioonilt teisest Eestis asuvatest aianduspoodidest veidi erinev. “Meie valik keskendub täielikult kodu ja aiaga seonduvatele kaupadele. Kaubavalik on lai, ka hinnaskaalalt erinev. Põhjust tulla on kõigil – saab tulla kogu perega aega veetma, kusjuures isegi viisakad lemmikloomad võib kaasa võtta. Tegevust jätkub nii vanematele kui ka lastele ning osturetke lõpus on võimalik ka kõht täis süüa,” vastas ta.

Need, kes armastavad e-poodelda, ka neile on mõeldud. “E-pood on meil hetkel töös, sest soovime pakkuda võimalust ka nendele, kellel endal pole võimalik keskusesse kohale sõita. Esialgsete plaanide kohasel avame Gardesti e-poe suvel.”

Üllatavalt suur huvi

Inimeste huvi koguda inspiratsiooni kodukujunduseks ja oma aia korrastamiseks, on suur. Kahe esimese avatud oldud nädala jooksul väisas uut aianduskeskust enam kui 30 000 klienti.

“Inimeste huvi on olnud üllatavalt suur. Keskuse avamispäeval ning Maamessi ajal jäi meie 200 autole mõeldud parkla huvilistele liiga väikseks ning täis olid pargitud ka kõik teeservad. Ka praegu on huvi püsinud ning tühja parkla pärast muretsema ei pea. Juba esimese kahe nädalaga on keskust külastanud enam kui 30 000 inimest ning tundub, et huvi püsib. Kiiresti on lähenemas ka aianduse põhihooaeg – kevade lõpp ja suvi, seega oleme kõikide rohenäppude ning kodusisustushuviliste jaoks meeleldi olemas,” on Jeets rahul.

Aga milliseks kujuneb turuolukord ja nende positsioon aasta lõpuks, seda ta siisiki ei prognoosiks, selliseks prognoosiks on lihtsalt liiga vara.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara