Riieteostu kohana on kõige eelistatumad kaks suurt hüpermarketiketti: kontsernile S-ryhmä kuuluvast Prisma ketist ja Keskole kuuluvast K-Citymarketist. Alles kolmandal kohal on riietekauplus, Rootsi H&M (Hennes & Mauritz), millel on Soomes üle 50 poe.
Soome kaupmeeste liidu andmeil erinevad eelistused vanusegrupiti, aga ka piirkonniti. Näiteks alla 35aastased naised ostavad riideid enamjaolt rahvusvahelistest kettidest, üle 35aastased aga eelistavad super- ja hüpermarketeid, aga samas ka butiike.
Meeste seas on enim levinud riiete ostmine spordiriiete kauplusest. Liit märgib, et seejuures on meesteriided Soomes keskmiselt 24% kallimad kui naiste omad. Kuid naised ostavad meesteriideid rohkem kui mehed ise: eelmisel aastal kulutas 45% naistest raha ka meeste garderoobikaupadele, kusjuures meestest ostis endale mullu uusi riideid 14%.
Suurimad riieteostjad on 50- kuni 79aastased naised, kinnitas uuring.
Eelmisel aastal kulutasid Soome elanikud riietele ja jalanõudele kokku 4,6 miljardit eurot, mida on protsendipunkti võrra rohkem kui aasta varem. 43% sellest turust on spetsiaalsete riidekaupluste, 21% super- ja hüpermarketite käes.
Suurima hüppe tegid aastaga välismaa internetipoed, mille osa kasvas 14 protsendile, samuti on tõusnud eraettevõtjate osakaal, mis on Soome turul 2 protsenti.
Kust soomlane riideid ostab?
1. Prisma
2. K-Citymarket
3. Hennes & Mauritz (H&M)
4. Tokmanni
5. Zalando
6. Intersport
7. Dressmann
8. Sokos
9. Stadium
10. Stockmann