Autor: Maarit Eerme • 1. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ettevõtjad tahavad tegutseda regulatsioonivabalt

Tarbijakeskkonna arengu konverentsil ütles On24 ja ja Cleveroni juhatuse liige Peep Kuld, et ettevõtted tuleb rahule jätta ning lasta neil rahulikult tegutseda. Uusi regulatsioone ei tohiks juurde tekitada.
Madis Kimmel, Roone Roost, Peep Kuld, Madis Ehastu, Signe Kõiv
Foto: Erlend Staub

Vestige Verdant nahahooldustooteid tootva Whitewall juhatuse liige Roone Roost sõnas, et geoblokeering on justkui ettevõtlusvabaduse piiramine. „Regulatsiooni mõttes on online-kaubandus suhteliselt hall ala. Kui mahud on piisavalt suured, siis hakkavad ettevõtted riigiti erinevate regulatsioonide jälgimisega ka tegelema,“ sõnas ta.

Kuld lisas, et suured e-kaupmehed saavad inimesi tööle võtta, kes tegeleks erinevate regulatsioonidega, kuid väiksematel on seda raskem teha. „Kui ettevõtja üritab pakkuda turule kõige paremat, siis ei ole tarvis teda reguleerida. Tarbija hääletab oma rahakotiga ning seetõttu tehakse kõik, et tema meele järgi olla,“ ütles Kuld. Tema sõnul soovitakse, et klient uuesti tagasi tuleks ning seetõttu tehakse selle nimel kõik.

„Eelnev hea kliendikogemus paneb kliente sooritama kordusoste ning tulema e-poodi tagas. Kui teed midagi valesti, siis tarbijavaenulikust käitumisest ettevõtte pigem kaotab, kui võidab. Sul ei jää muud üle, kui meeldida tarbijatele,“ rääkis Kuld. Ta lisas, et erinevad regulatsioonid head kliendikogemust iseenesest ei tekita.

Kuld rõhutas lõpus, et äri oleks edukas, tuleb ise otsida võimalusi, kuidas tarbijatele vastu tulla. „Kindlasti leidub selliseid kauplejaid, kes müüvad asju ja tegelevad pettusega. Siin ei aita ka tarbijakaitseameti regulatsioon,“ sõnas Kuld.

Eesti e-kaubanduse Liidu juhataja Signe Kõiv ütles, et kõik ettevõtted teavad juba ammu, et kui ei ole klienti ei ole ka ettevõtet. „Tarbijatele endale peab jätma õiguse ise otsustama, kas tegemist on hea ja õige e-poega.“ Ta soovitas, et tarbijakaitseamet saab aidata siin kaasa erinevate positiivsete artiklitega, kus kõik ei riku tingimusi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757