Kuidas võita tulevikus tarbija usaldus?

Paul Aguraiuja
Paul Aguraiuja

Reklaamiagentuuri Impact 80/20 tegevjuht Paul Aguraiuja jagas Tarbijakeskkonna arengu konverentsil nõuandeid, kuidas tulevikus tarbija usaldus võita.

Aguraiuja sõnul saab tarbijate südameid võita kolme olulise asjaga: usalduse, mõju ja personaalsusega. „Kümne aasta pärast on maailmas defineeritavad kolm generatsiooni ning kõige suurem neist on generatsioon Z, kes tingib suure muutuse tarbijate käitumises.“ Tema sõnul on need inimesed, kes ei ole kogenud enda nahal maailma, kus ei ole Google’it. Maailm on nende jaoks automaatne ning nad teavad, et maailm nii toimibki.

Uuringud näitavad, et Z generatsiooni jaoks on tavaline omavaheline sisu jagamine kinnises ringkonnas – nad ei jaga seda suurele ringile. Näiteks Facebook hääbub, kuna on avalik. Aguraiuja sõnul tekivadki uued sotsiaalvõrgustikud, kus saab jagada oma sisu väikeses ringkonnas.

See generatsioon on harjunud piiramatu infotulvaga ning seetõttu omandavad nad uut infot väga kiiresti. Selle generatsiooni inimesel areneb juba väikesest peale oskus filtreerida enda jaoks vajalikku infot ja seda omandada.

Aguraiuja sõnul muutub ka see, et iidoliteks on maailma muutvad ettevõtted. „Julgen ennustada, et väheneb popstaaride imetlus ja imetlema hakatakse neid, kes on ühiskonnas midagi korda saatnud. Hinnatakse sotsiaalset ettevõtlikkust ja kodanikujulgust.“

Kuna inimesed on ühenduses rohkem, kui ühe kanali kaudu, siis info liigub väga kiiresti. Aguraiuja sõnul tuleb tarbija usalduse võitmiseks seda ära kasutada. „Igal tarbijal on võimalus jõuda sekundiga miljoniteni.“

Mis muutub?

Hindama hakatakse sotsiaalset vastutustunnet, loodussõbralikkust ning ollakse valmis selle eest ka rohkem maksma.

Aguraiuja sõnul on hetkel harjutud kampaaniat planeerima vanuse, soo, elukoha ja ameti järgi. „Kümne aasta pärast on sinna lisandnud ka arvamus, meeleolu, elustiil ja väärtused,“ sõnas ta ning lisas, et seda saame juba täna suurandmetega muuta, sest iga inimese kohta kogutakse tohutus koguses andmeid.

Mida siis tuleb teha?

-Investeerida direct consumer lahendustesse – ettevõtted peavad ise looma B2C gruppe, kus tarbijad saavad lähedalt suhelda. See võimaldab tekitada relevantset sisu ja suhelda personaalsemalt. Turundusautomaatika tarkvara tuleb hakata täpsemalt kasutama.

-Tuleb üle vaadata klientide segmenteerimine. Klientide grupid tuleb ajada palju kitsamaks ning segmenteerimiseks vajaliku analüüsi teeb tehisintellekt meie eest ära.

-Turunduseelarved tuleb viia vastavusse uue reaalsusega. Ehk hyper connectiviti nõuab, et rohkem eelarvet suunatakse digitaalsetesse kanalitesse, millega on inimesed pidevalt ühenduses.

-Tuleb leida enda sihtgrupi jaoks sobivad mikromõjutajad. Need on brändi saadikud, kelle käest siis küsitakse, kas toode või teenus on hea või halb.

-Sõnasta oma väärtused vastavalt oma sihtgruppidele. Tuleb anda võimalus kogu aeg võrrelda ja hinnata, kas ettevõtte tegevus vastab päriselt sellele, mille jaoks ettevõte on loodud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara