Autor: Maarit Eerme • 5. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas võita tulevikus tarbija usaldus?

Reklaamiagentuuri Impact 80/20 tegevjuht Paul Aguraiuja jagas Tarbijakeskkonna arengu konverentsil nõuandeid, kuidas tulevikus tarbija usaldus võita.
Paul Aguraiuja
Foto: Erlend Staub

Aguraiuja sõnul saab tarbijate südameid võita kolme olulise asjaga: usalduse, mõju ja personaalsusega. „Kümne aasta pärast on maailmas defineeritavad kolm generatsiooni ning kõige suurem neist on generatsioon Z, kes tingib suure muutuse tarbijate käitumises.“ Tema sõnul on need inimesed, kes ei ole kogenud enda nahal maailma, kus ei ole Google’it. Maailm on nende jaoks automaatne ning nad teavad, et maailm nii toimibki.

Uuringud näitavad, et Z generatsiooni jaoks on tavaline omavaheline sisu jagamine kinnises ringkonnas – nad ei jaga seda suurele ringile. Näiteks Facebook hääbub, kuna on avalik. Aguraiuja sõnul tekivadki uued sotsiaalvõrgustikud, kus saab jagada oma sisu väikeses ringkonnas.

See generatsioon on harjunud piiramatu infotulvaga ning seetõttu omandavad nad uut infot väga kiiresti. Selle generatsiooni inimesel areneb juba väikesest peale oskus filtreerida enda jaoks vajalikku infot ja seda omandada.

Aguraiuja sõnul muutub ka see, et iidoliteks on maailma muutvad ettevõtted. „Julgen ennustada, et väheneb popstaaride imetlus ja imetlema hakatakse neid, kes on ühiskonnas midagi korda saatnud. Hinnatakse sotsiaalset ettevõtlikkust ja kodanikujulgust.“

Kuna inimesed on ühenduses rohkem, kui ühe kanali kaudu, siis info liigub väga kiiresti. Aguraiuja sõnul tuleb tarbija usalduse võitmiseks seda ära kasutada. „Igal tarbijal on võimalus jõuda sekundiga miljoniteni.“

Mis muutub?

Hindama hakatakse sotsiaalset vastutustunnet, loodussõbralikkust ning ollakse valmis selle eest ka rohkem maksma.

Aguraiuja sõnul on hetkel harjutud kampaaniat planeerima vanuse, soo, elukoha ja ameti järgi. „Kümne aasta pärast on sinna lisandnud ka arvamus, meeleolu, elustiil ja väärtused,“ sõnas ta ning lisas, et seda saame juba täna suurandmetega muuta, sest iga inimese kohta kogutakse tohutus koguses andmeid.

Mida siis tuleb teha?

-Investeerida direct consumer lahendustesse – ettevõtted peavad ise looma B2C gruppe, kus tarbijad saavad lähedalt suhelda. See võimaldab tekitada relevantset sisu ja suhelda personaalsemalt. Turundusautomaatika tarkvara tuleb hakata täpsemalt kasutama.

-Tuleb üle vaadata klientide segmenteerimine. Klientide grupid tuleb ajada palju kitsamaks ning segmenteerimiseks vajaliku analüüsi teeb tehisintellekt meie eest ära.

-Turunduseelarved tuleb viia vastavusse uue reaalsusega. Ehk hyper connectiviti nõuab, et rohkem eelarvet suunatakse digitaalsetesse kanalitesse, millega on inimesed pidevalt ühenduses.

-Tuleb leida enda sihtgrupi jaoks sobivad mikromõjutajad. Need on brändi saadikud, kelle käest siis küsitakse, kas toode või teenus on hea või halb.

-Sõnasta oma väärtused vastavalt oma sihtgruppidele. Tuleb anda võimalus kogu aeg võrrelda ja hinnata, kas ettevõtte tegevus vastab päriselt sellele, mille jaoks ettevõte on loodud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757