Dunkeri omanikud soetasid alkoholimüüjast konkurendi

Alkoholi maaletooja Dunkeri kontsern ostab teise alkoholi maaletooja Mediato, mille tulemusel sünnib pea 50miljonise aastakäibega kontsern.

Ärimeestele Andres Villomann ja Arvo Kask kuuluv 2A Investment Group OÜ (2AIG) ja AS Mediato aktsionärid sõlmisid 08. juunil aktsiate müügilepingu, mille alusel 2AIG omandab 100 protsenti Mediato aktsiatest.

Konsolideerumise üks põhjustest on võimalus laiendada koduturge ning panna paremini vastu Eestis alkoholiaktsiiside tõusu tagajärjel muutuvale konjunktuurile. Muuhulgas siseneb 2AIG siseneb Mediato aktsiate omandamisega Leedu hulgimüügiturule, kus 2AIG kontserni kuuluvad äriühingud seni ei tegutsenud, selgub konkurentsiameti koondumisteatest.

Ühtlasi saab 2AIG kontsern juurde eri kaubamärkide esindusõiguseid kõigis kolmes Balti riigis. Mediato aktsiate omandamisega kasvatab 2AIG oma alkohoolsete ja mittealkohoolsete jookide müügimahtusid ja –käivet Eestis, Lätis ja Leedus.

"2AIG kontserni jätkusuutliku edasitegutsemise jaoks oli vaja leida võimalusi alkohoolsete ja mittealkohoolsete jookide hulgimüügimahtude kasvatamiseks ning selle üheks võimaluseks oli Mediato aktsiate omandamine," märgitakse teates.

2AIG alla kuuluvad sellised Eestis tuntud kaubamärgid nagu Dunker ja Finewine. Ettevõtte käive oli 2016. aastal 31,7 miljonit eurot ning ärikasum 1,3 miljonit eurot.

1997. aastast tegutseva Mediato omanikeringi kuuluvad Aivar Kägo, Raivo Järma ja Aira Nõmmik. Ettevõtte tunamullune käive oli 16,8 miljonit eurot ning kasum 256 000 eurot. Ettevõtte tuntumad kaubamärgid on Estrella õlu, Don Simon sangria ja mahlad, Old Captain rumm.

Ettevõtete hinnangul ei mõjuta 2AIG poolt valitseva mõju omandamine Mediato üle konkurentsi ühelgi asjakohasel kaubaturul. Eesti turuliidri Liviko käive oli võrdluseks pea 130 miljonit eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara