Autor: Maarit Eerme • 12. juuni 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida on õpetanud Amazonis toodete müümine?

Pikaajalise kogemusega edukas Amazoni müüja Kristjan Noode rääkis Amazon Eesti konverentsil, et siis kui ta alustas 2013. aastal seal keskkonnas müümist, oli see kui metsik džungel. Kõik, mis müüki sai pandud, hakkas kohe müüma.
Kristjan Noode
Foto: Amazon Estonia

Noode ütles, et kui soovid Amazonis müüa, siis kõige tähtsamal kohal on toode ise. „Unikaalse toote leidmine on väga keeruline. Samasuguse toote müüki panemine enam edu ei too, kui neid on seal juba 10. Toode peab olema piisavalt unikaalne ja hea väljanägemisega,“ ütles ta.

Ta soovitas algajatel Amazoni müüjatel keskenduda Long Tail toodetele. „80% müüjatest keskenduvad üldiselt väga populaarsete toodetele nagu näiteks kollana ämber, kuid Long Tail toode on kollane ämber puidust sangaga,“ selgitas Noode.

Tema Long Tail strateegia oli müüa 1000 toodet aastas, see teeb 3 müüki päevas. „Kui toote hind on 25 dollarit, siis 4 erineva tootega tuleb käibeks 100 000 dollarit aastas. Sellele eesmärgile keskendudes, hakkas meil ka hästi minema.“

Noode ütles, et kui ollakse leitud toode, mida võiks potentsiaalselt müüa, siis tuleb kindlaks teha, kas see sobib ka Amazonis müümiseks. „Selleks on olemas tööriistad, mis ennustavad, kui palju konkreetne toode võiks müüa. Camelcamelcamel.com jälgib Amazonis müüdavaid tooteid ning nende edukuse järjestust. Samuti jälgin Google Trendsist, et ega toode pole langevas trendis,“ ütles ta. Lisades, et bränd ei pea olema kitsas, kuid tuleb mõelda kindlale kliendile, kellele see on tehtud. „Amazon on hea koht, kus pall veerema panna.“

Uue toote lansseerimisel paneb ta rõhku kvaliteedile. „Tasuta toodet praktiliselt ära ei anna, kuid alguses panen toote hinna suhteliselt madalaks. Tuleb arvestada sellega, et hind ei oleks liiga madal, kuna siis võib see saada lisatavaks tooteks teistele tellimustele. Toode peaks olema iseseisvalt müügis ja saadetav olema,“ rääkis Noode. Siis paneb ta PPC (pay-per-click) hästi kõrgelt kohe peale.

Noode on täheldanud, et Amazonis toodete müügi valem on: Ranking = müük/aeg *conversion. „Amazoni põhihuvi on palju raha teenida ning mida paremini sa müüd, seda kõrgemale sind toodete nimekirjas tõstetakse.“

Arvustused on Amazonis kulla hinnaga, seetõttu on Noode strateegia siin lihtne. „Paneme toote early reaviewer programmi, kus Amazon annab klientidele raha, et toode saaks arvustuse.“

Millised eksimused on olnud?

-Tooted on tollis kinni olnud ning mõned tooted on ka Amazon ise ära keelanud, kuna neid ei tohi müüa.

-Alguses valisime väga trendikad tooted. Kui õnnestub sattuda trendi algusesse, siis on hästi.

-Võib tulla ette pikk periood, kus toode lihtsalt ei liigu.

-Alati tasub kontrollida toodet. Nad tellisid näidise ning seejärel tehti esimene ja ka kohe teine tellimus, kuid pärast kättesaamist selgus, et toode oli jama ning polnud selline nagu näidis. Oli suur ajakulu ning palju jama. Õnneks saadi raha tagasi.

-Kontrollida tuleb pakendi silte. Need tuleb 10 korda läbi lugeda. Neil oli näiteks ühel toote nimetusel üks täht puudu. Olime toodet juba üle kümne tuhande tüki müünud ning siis küsiti meie käest, et kas soovime sinna selle puuduva tähe juurde panna.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757