Eesti inimene armastab veebipoode ja tellib postiga koju nii seemned kui ka taimed

Kaunid amplid Hansaplantis
Kaunid amplid Hansaplantis

Aasta-aastalt kasvab inimeste julgus ja soov soetada kaupu mugavalt läbi interneti ostukeskkonna. Trend on jõudnud ka seemne- ja istikumüügiga tegelevatesse ettevõtetesse – mullu aasta lõpus avas e-poe Hansaplant, tänavu Horticom ning oma veebipoe arendamisega tegeleb aktiivselt ka Hortes Aianduskeskus.

Hansaplanti turundusjuht Mari Oad toob e-poe avamise põhjusena välja vastutuleku inimeste soovidele, kes elavad väljaspool Harjumaad. „Avasime Hansaplanti veebipoe just selleks, et jõuda klientidele lähemale ja pakkuda võimalust osta kvaliteetseid taimi, aiatarvikuid, kodusisustust ja kõike nendega seonduvat igast Eestimaa nurgast ning külast.”

Ta lisab, et Eesti inimesed ei karda tehnoloogiat ja usaldavad tuntud kaubamärkide kvaliteeti. „Valime e-poodi müügile ainult need taimed, mille puhul saame kindlad olla, et need transporti kannatavad ja e-poe kaudu saatmiseks valivad aianduskeskuse spetsialistid välja reeglina kõige ilusamad taimed. Arvatavasti oleme tänu sellele võitnud ka klientide usalduse ja elustaimi julgetakse juba osta.”

Kevadel soetati Hansaplantist ennekõike toataimi ja kõike, mis taimedega seotud – ümbrispotte, väetisi, mulda, seemneid jne. Hetkel aga vaadatakse kodulehel pigem õuetaimede kategooriat ja ka viimased ostud on enamasti õuetaimede osas. Jõuluperioodil osteti aga nii kuuski kui ka jõuluehteid.

Hortes Aiandusekeskus tegeleb turundusjuht Manuela Kelti sõnul hetkel aktiivselt kodulehe kaasajastamise ja arendamisega. „Hortes on emotsioonipood ja enamasti soovivad inimesed tulla ikka kohapeale vaatama parimaid ja ilusaimaid istikuid, seetõttu me veebipoes taimi ei müü. Küll aga on menukad internetiostud väetised, lemmikloomatooteid, jõulu- ja kodukaubad, laste mänguväljakud, grillid jne. Meie keskmiseks ostukordi suuruseks on 52 eurot.”

Kuigi inimeste jaoks on hind oluline, hindavad Hortese ostjad kauba kvaliteeti ehk ilusaid, tugevaid ja terveid taimi. „Meile tullakse sageli otsima just erilisemaid ja suuremaid taimi, mida väiksematest poodidest ei saa ning mida ei saa ka pakiga saata.”

E-poelt oodatakse kiiret tarnet ja suuremat sortimenti

Horticom OÜ turundusjuhi Meeli Sermati sõnul ajendas e-poodi Aednik24.ee looma lai valik aianduskaupasid, mida ettevõte maale toob, aga mida paljud ehitus- ja aianduskauplused ei müü. Horticomi soov on, et ka hobiaednikel oleks kergemini kättesaadav lai ja professionaalne tootesortiment.
Sermat lisab, et e-poest ostetakse enamasti neid kaupasid, mis ei vaja silmaga vaatamist ja käega katsumist. „Samuti ootavad inimesed e-poest suuremat sortimenti, kiiret tarnet ja üleüldist tellimismugavust. Kellele ei meeldiks kodus kamina või kohvitassi kõrval olles aega võtta, et oma aianduskirge toita uute ideede ammutamise ja vajalike ostude tegemisega?”

Kuigi e-poe loomine ja pidamine võib tunduda kõrvalt lihtne, on see kerge vaid sel juhul, kui e-pood luua hobi korras, nii-öelda pühapäevaärina. Sermati sõnul on aga lood teised, kuid plaanid on tõsisemad ja ambitsioonikamad, sest siis ei erine e-pood oma ülesehituselt ja igapäevasest ärijuhtimisest suuresti tavalisest ettevõttest, mida tehakse täie tõsiduse ning pühendumisega. „Üks peamistest erisustest e-poe ja tavapoe vahel on see, et e-poe ülesehitust ja igapäevaseid protsesse toetab tehnoloogia ning selles vallas on muudatused ja arengud väga kiired ning paljud äririskid tehnilised. Aednik24.ee loomise taga on suur hulk inimesi, kes on oma ala spetsilistid ning lisaks sellele suured aiandushuvilised. Meid ühendab kirg aianduse vastu ning seda soovime ka oma klientidele läbi loodud e-poe jagada.”

Loe pikemalt, millised on trendid aiakaupade müügis Äripäeva põllumajanduse teemaveebist.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara