Autor: Kaubandus.ee • 7. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Jaapani üüratu turg muutus ettevõtjatele meelitavamaks

Eesti ettevõtjad ekspordivad Jaapanisse peamiselt puitu ja puidutooteid, aga ka kala, kohupiima ja juustu.
Foto: Pixabay
Euroopa Liidu liikmesriikide ministrid andsid eile nõusoleku Euroopa Liidu ja Jaapani kaubandusleppele, millel oleks väga hea mõju ka paljudele Eesti ettevõtetele.

"Suurepärane uudis. See tähendab, et lepingu saab allkirjastada kolmapäeval Brüsselis tippkohtumisel. See kaubanduslepe avaks mõlema poole jaoks hiiglaslike võimalustega turu," kirjutas kaubandusvolinik Cecilia Malmström Twitteris. Pärast allkirjastamist on järgmine samm hääletus Euroopa Parlamendis sügisel. Kui kõik vajalikud protseduurid Jaapanis ja ja Euroopa Liidus õnnestuvad, jõustub leping lõplikult 2019. aasta alguses.

Malmström märkis, et Euroopa Liidu ja Jaapani majanduskoostöö leping on kõige suurem ja põhjalikum kahepoolne leping, mida Europa Liit kunagi sõlminud on. "See loob vabakaubandustsooni, mis hõlmab 600 miljonit inimest ja kolmandikku ülemaailmsest SKPst. Saadame koos Jaapani partneritega maailmale tugeva signaali, et usume jätkuvalt avatud kaubandusse ja et protektsionism pole lahendus," selgitas ta.

Malmströmi sõnul on lepingu majanduslik kasu selge - see kaotab suurema osa Euroopa Liidu äriühingute makstavast tollimaksust ja lihtsustab tolliprotseduure kogu ulatuses. Ka Euroopa põllumajandusel on tema sõnul põhjust tähistada, kuna leping annab juurdepääsu Jaapani tohutule turule. Vabakaubandusleppega on otsustatud kaotada Euroopa Liidu 10protsendilised tollid Jaapani autodele ning vastukaaluks Jaapani 30protsendiline toll Euroopa juustudele ja 15protsendiline tollimaks Euroopa veinile. Leppega kõrvaldatakse ühe miljardi euro väärtuses tollimakse, mida ELi eksportijad igal aastal Jaapanile maksavad.

Majanduspartnerluslepinguga avatakse Jaapani 127 miljoni tarbijaga turg Euroopa Liidu peamistele eksporditavatele põllumajandustoodetele, tagatakse enam kui 200 Euroopa traditsioonilise piirkondliku toiduaine ja joogi kaitse Jaapanis ning suurendatakse Euroopa Liidu ekspordivõimalusi mitmes muus sektoris. Lisaks avaneb Euroopa ettevõtetel võimalus teha paljudele Jaapani linnadele pakkumusi avaliku hangetel.

Loe täismahus artiklit Äripäeva veebist.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757