Uute sõiduautode müük kasvas I poolaastal 8,1%

Eestlase eelistuseks maasturid
Eestlase eelistuseks maasturid

Eesti kasvas tänavu I poolaastal uute sõiduautode müük 8,1% võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.

Juunis müüdi Eestis 2566 uut sõiduautot ehk 3,2% vähem kui mullu. Kuue kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 14 191 uut sõiduautot, mis ületab eelmise aasta kuue kuu müügi 1069 autoga.

Esimesel poolaastal oli suurima osakaaluga segment väiksem keskklass, mille osakaal oli 23,4% kõigist müüdud sõiduautodest. Järgnesid keskmised maasturid (21,2%) ja väiksemad maasturid (15,5%). Juunis ostsid tarbijad 207 hübriidautot ja 4 elektriautot. Uusi gaasiseadmega autosid müüdi kokku 4.

„Juunis uute sõiduautode müük veidi vähenes, aga kuue kuu kokkuvõttes on tõus täpselt selline (8%), nagu AMTEL aasta alguses prognoosis,“ kommenteeris esimese poolaasta müüki AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Aasta teine pool võib tulla keerulisem, aga tõenäoliselt jääb tõus umbes seitsme protsendi ligi. Hübriidautode osakaal on tõusmas ja 7% kogu müügist on juba väga hea näitaja. Bensiinimootoriga autode osakaal kasvab, aga diislit veel maha kanda oleks ennatlik, sest suuremate mootoritega autode ja maasturite osas diislile veel alternatiivi pole.“

Markidest oli nii juunis kui ka kuue kuu kokkuvõttes edukaim Toyota, millele järgnesid Škoda ja Renault. Mudelite esikolmiku moodustasid juunis Toyota RAV4, Škoda Octavia ja Renault Clio, aga kuue kuu kokkuvõttes on edukaimaks mudeliks Škoda Octavia. Järgnevad kaks Toyota mudelit RAV4 ja Avensis.

Juunis jätkus tempokas tõus tarbesõidukite turul ja neid läks kaubaks kokku 636 ehk 9,3% rohkem kui mullu. Kuue kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud 11% rohkem kui mullu samal perioodil. Markidest olid juunis populaarseimad Citroen (85 sõidukit), Renault (68) ja Volkswagen (65). Veokite segmendis oli juunis edukaimad Scania (31) ja Volvo (15).

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Lihtsam viis e-poe loomiseks

Müü oma tooteid kasutades Eesti suurimat pilve-põhist platvormi! Meie võimas e-poe lahendus annab sulle kõik vajalikud tööriistad ehitamaks endale sobiv e-pood.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara