Autor: Kaubandus.ee • 12. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinna Kaubamaja Grupi I poolaasta müügitulu suurenes 6,1%

Tallinna Kaubamaja Grupi 2018. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 175 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 6,2%. I poolaasta müügitulu 334,4 miljonit eurot oli võrreldes 2017. aasta I poolaastaga 6,1% suurem.
Raul Puusepp
Foto: Andres Haabu

Kontserni 2018. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,2 miljonit eurot, mis on 6,6% enam, kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum. Kontserni 2018. aasta I poolaasta puhaskasum oli 9 miljonit eurot, mis on eelmise võrreldava perioodi tulemusest 7,9% parem. Maksueelne kasum oli I poolaastal 15,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 3,6%.

„2018. aasta teine kvartal jätkus Tallinna Kaubamaja Grupile positiivselt – võrreldes eelmise aastaga kasvasid nii müügitulu, puhaskasum kui ka maksueelne kasum. Põhipanuse sellesse kasvu andis Grupi autokaubandus ja supermarketite segment,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Hüppe müügimahtudes tegid Selveri ja Kaubamaja e-poed, esimene neist kasvatas 2018. aasta II kvartalis läbimüüki võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kolmandiku võrra. Puusepa sõnul kavatsetakse e-Selveri teenindusse jätkuvalt investeerida, muutes e-poe veelgi kliendisõbralikumaks. „Veel sel aastal plaanime paigaldada esimesed e-Selveri toidukapid, kuhu e-poe klientide tellimusi toimetada. Usume, et see tõstab e-Selveri kasutusmugavust ja populaarsust veelgi,“ selgitas Puusepp. Kasvu oodatakse ka uutelt teeninduspiirkondadelt – II kvartalis alustas e-Selver edukalt ka Pärnus.

Müügitulu Tallinna Kaubamaja Grupi autosegmendis kasvas I poolaastal 23%, sellest II kvartalis 31,1%, poolaasta müügituluks kujunes 62,5 miljonit eurot. „Hea tulemuse taga on Peugeot’ sõidukite müügi edukas käivitumine, eelnevalt autorendifirmadega sõlmitud suuremahuliste müügitehingute realiseerumine ning muidugi ka üldine autoturu kasvu hoogustumine,“ ütles Puusepp.

Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on kasvanud ka Partnerkaardi programm. „Partnerkaart on juuni lõpu seisuga juba enam kui 667 tuhandel kasutajal, mis on aasta varasemaga võrreldes 7% rohkem. Püsiklientide osatähtsus on kontserni käibes tõusnud 85%-ni,“ rääkis Puusepp.

Selveri supermarketite ärisegmendi 2018. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 217,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,5%. Selveritest tehti 2018. aasta I poolaastal 18,9 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemat 2,7%. 2018. aasta I poolaasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 6,9 miljonit eurot, kasvades võrrelduna eelmise aastaga 0,6 miljonit. Supermarketite segmenti kuulub juuni lõpu seisuga Selveri kauplustekett 51 Selveri kaupluse, e-Selveri, rändpoe ning kohvikuga, kogumüügipinnaga 94,5 tuhat m² ning keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2018. aasta esimese 6 kuu müügitulu oli 46,6 miljonit eurot, mis oli eelmise aastaga võrreldes madalam 3,1%. Kaubamajade 2018. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 0,7 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 46,8%. Kaubamajade müügitulu mõjutas II kvartalis Gonsiori tänava remont, mis häiris kogu Tallinna kesklinna liiklust ja mõjutas negatiivselt kliendivooge.

Autokaubandussegmendi 2018. aasta I poolaasta müügitulu oli 62,5 miljonit eurot. Müügitulu ületas 23,0% eelmise aasta sama perioodi tulusid, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 7,2%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 2 879 uut sõidukit. Segmendi 2018. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 2,6 miljonit eurot, ületades 2017. aasta esimese poolaasta kasumit 14,7%.

Gruppi kuuluvate jalatsikaupluste müügitulu oli 2018. aasta I poolaastal 4,7 miljoni eurot. Võrreldes eelmise aastaga kahanes I poolaasta müügitulu 12,6%. Müügimahud on vähenenud, sest võrreldes aasta varasemaga on suletud mitmed ootustele mittevastavad jalatsikauplused. Segmendi esimese poolaasta kahjum oli 0,2 miljonit eurot.

Kinnisvarade segmendi 2018. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 2,7 miljonit eurot, kasvades möödunud aastaga võrreldes 8,6%. Kinnisvarade segmendi 2018. aasta I poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 5,3 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 8,3%. Kasumi vähenemist mõjutasid varasemad grupisisesed Läti kinnisvaraga seotud lepingud, mis on praeguseks lõppenud.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757