Autor: Harro Puusild • 17. juuli 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Vetevool: Tarbijad on muutunud jõukamaks

Ettevõtja ja kalatööstuse M.V.Wool omanik Mati Vetevool ütles intervjuus Tööstusuudised.ee, et eestlased on jõukamaks muutunud ja ostujõud on kasvanud.
Mati kalapoes.
Foto: Andras Kralla

“Trend liigub sinnapoole, et ostja tahab kodus karbikese lahti teha ja kohe süüa. Elutempo on kiire ja see muudab tarbimist, inimestel on kiire ja kaup peab olema valmis,” kirjeldab ta turutrende.

M.V.Wool pälvis oma uue tootega külmsuitsu klaarsäga ka Eesti parim toiduaine 2018 tiitli.

Kuidas parima toiduaine tiitel toote müügitulemustele mõjus?

Kui võitsime, siis klaarsäga müük kasvas kahe ja poole või isegi kolmekordseks. Enne seda nägime ikka kurja vaeva, ei saanud poodidesse sisse. Kohe pärast tiitli võitmist hakkas toode kõigile meeldima. Eriliseks teeb toote ikka see, kui tooraine on puhas ja hea maitsega. Klaarsäga on hakanud päris hästi minema.

Mida see turusolkimine täpselt tähendab? Müüakse klaarsäga, aga karbis on midagi muud?

Jah, need on ettevõtted, kes müüvad klaarsäga nime all angersäga värskena ja fileena. Kuna klaarsäga võitis auhinna ja me oleme sellele reklaami teinud ning rahvas tahab seda ka osta, siis üritatakse angersägast klaarsäga teha. On teatud ettevõtted, kes ei mängi ausate kaartidega. Mingil määral me selle vastu ka võitleme, aga siin jäävad tihti meie käed lühikeseks.

Kuidas see võitlemine käib?

Näiteks veterinaaridel oleks väga lihtne minna ja vastav firma vahele võtta. Panna peale müügi- ja tegutsemiskeelud. Meie oleme sellele tähelepanu juhtinud, et tootel on kirjas klaarsäga, aga tegemist on ju angersägaga. See on alatu tegevus ja nad on ka vahele jäänud.

Kui keeruline on Eesti kalatoodete turul silma paista?

See on päris keeruline ja ka kulukas. Me oleme mõne meie arvates maailma tasemel tootega turule tulnud, kuid avastanud siis, et pole nõudlust. Oleme saanud suure surmaga sortimenti sisse, kuid seejärel sortimendist jälle välja kukkunud, sest inimesed ei osta. Näiteks paar aastat tagasi proovisime müüa peenetes alumiiniumkarpides forelli- ja lõhefileed, kuid nõudlust polnud. 30 karpi nädalas ei ole ju müük. Ka mujal maailmas on see samamoodi.

Loe pikemat intervjuud Mati Vetevooluga Tööstusuudised.ee.

NB! M.V.Wooli omanik ja juht Mati Vetevool esineb 22. novembril 2018 toimuval konverentsil "Tööstuse Äriplaan 2019", kus kõneleb ettevõtte plaanidest, hirmudest ja ootustest uuel aastal. Programmi ja piletid leiate siit.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757