Juulis jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2018. aasta juulis eelmise aasta juuliga võrreldes püsivhindades 2%, teatab Statistikaamet.

2018. aasta juulis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 624,1 miljonit eurot.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2017. aasta juuliga võrreldes 5%. Müügitulu suurenes viie ja vähenes ühe tegevusala kauplustes. Ühe tegevusala kauplustes jäi müük eelmise aasta tasemele. Enim suurenes müügitulu apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes, kus müük kasvas aastaga 13%. Müügitulu suurenes veel ka posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 11%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8%), muudes spetsialiseerimata kauplustes nn kaubamajades, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kasv 7%) ning tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 3%). Müügitulu vähenes eelmise aasta juuliga võrreldes muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ning nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega. Kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük) jäi müügitulu eelmise aasta juuliga samale tasemele.

Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2017. aasta juuliga võrreldes samale tasemele.

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu vähenes eelmise aasta juuliga võrreldes 3%.

Võrreldes eelmise kuuga suurenes juulis jaekaubandusettevõtete müügitulu 3%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli kasv 1%. 2018. aasta seitsme kuuga (jaanuar–juuli) jäi jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes samale tasemele.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara