Kuidas valib Selver tooteid sortimenti?

Sortimendikoosolek Selveris
Sortimendikoosolek Selveris

Selveri ostudirektor Katrin Riisalu tutvustas seminaril „Müügi Edulood: Kuidas müüa jaekettidele?“ seda, kuidas toimub nende jaeketis sortimendi koosolek ning millistest põhimõtetest lähtutakse toote sortimenti arvamisel.

Selveris lähtutakse toodete sortimenti valimisel erinevatest aspektidest nagu näiteks:

-Kliendi profiilist

-Piirkonnast ja seal elavatest inimestest

-Erivajadustest erinevates kategooriates (nt gluteen, laktoos)

-Turu trendidest

-Tootjate/tarnijate infost (tootjad tunnevad enda ja konkurentide tooteid paremini, kui ostujuht)

-Toote eristuvusest

-Erinevatest hinnaklassidest (odav, kallis, superkallis. Tähtis on, et iga klient leiaks omale vajaliku toote)

-Konkurentide tootevalikust (käime pidevalt konkurentide juures luurel)

-Toodete/pakendi innovaatilisusest

-Toodete kvaliteedi ja hinna suhtest (teinekord võib olla pakend Premium, kuid sisu ei pruugi olla)

-Tootja/hankija usaldusväärsusest

-jne

Lisaks arvestatakse:

-Kaupluse eripärast ehk riiulipinnast kaupluste lõikes

-Toodete või antud kategooria mahakandmiskulust

-Hankijate aktiivsust kampaaniates osalemise kohta

-Analoogtoodete olemasolust ja nende müügist

-Käibekiirusest

Riisalu rõhutas, et toodete müügile saamine on alles teekonna algus.

Selveris on kategooriate ülevaatamine dokumenteeritud ning otsused on läbipaistvad. Riisalu sõnul analüüsivad nad väga põhjalikult kategooriat, alamkategooriat ja segmente. Samuti vaadatakse eelarve eesmärke, kasvu/langust võrreldes eelmise perioodiga, tulu eesmärkide täitmist ning kampaaniate osakaalu ja edukust.

„Tootjate jaoks on oluline nende müüdav bränd, kuid jaeketi jaoks on oluline kogu kategooria edukus,“ sõnas Riisalu.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara