Autor: Kaubandus.ee • 4. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti keskmises majapidamises on ainult üks auto

55 protsendis Eesti majapidamistest on endiselt kasutuses üks auto, selgus SEB Eestis, Lätis ja Leedus korraldatud autokasutuse uuringust, millest võttis osa üle 3100 Baltimaade elaniku. Vaid 34% küsitletutest kinnitasid, et nende peres on kasutuses rohkem kui üks auto.
Foto: Andres Haabu

„Esmapilgul tundub see ehk kummaline leid, sest oleme harjunud meediast lugema ja rääkima Eestist kui edukaimast Balti riigist, kuid siiski on meie peredes mitme auto kasutus tunduvalt tagasihoidlikum kui Leedus. Küll aga selgitab tulemusi eelistus autode valikus. Võttes arvesse Eesti keskmist peret, osutub seal pere teiseks autoks suure tõenäosusega vähekasutatud (kuni 3 aastat) või päris uus auto hinnaga kuni 20 000 eurot, mis eeldab perelt suuremat finantsvõimekust oma kohustusi teenindada," kommenteeris uuringu tulemust SEB Liisingu juhatuse liige Rein Karofeld.

Tema sõnul ei soeta Eesti autoostja endale teiseks sõiduvahendiks vanemat autot, mille garantii on läbi ja ajalugu teadmata. Seevastu Leedu autoostja valib oma pere teise auto pigem premium-brändi mudelite hulgast, mille vanus ületab 5 aastat ning hind jääb 10 000 euro piiridesse.

Küsitlust kokku võttes ütleks Karofeld, et Eesti pere valikud on ratsionaalsemad. "Auto omamine ei tähenda vaid suutlikust maksa liisingu kuumakset, vaid arvesse võetakse auto omamisega kaasnevat kogukulu, alustades kütusekulust ning lõpetades auto hooldusele kuluva summaga,“ rääkis ta.

Majandus- ja palgatõusule vaatamata puudub 12 protsendil Eesti majapidamistest isiklik auto sootuks. Vastav protsent Leedus on 9% ning Lätis ligi 20%.

„Näeme, et viimastel aastatel on kasvanud inimeste hulk, kes ei soovigi isiklikku autot soetada. Peamiselt on tegu tööturule tulnud noortega, kes ei pea auto omamist enam niivõrd oluliseks. Erinevad sõidujagamisteenust osutavad ettevõtted, mugav ühistransport ja üha kallinev kütuse hind soosivad seda veelgi. Uue trendina võib nimetada ostetava sõiduki keskkonnasõbralikkust, mida esimese auto ostja aeg-ajalt kaalub,“ võttis Karofeld teema kokku.

SEB Liisingu Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud autoostu- ja kasutamisharjumuste teemaline uuring hõlmas üle 3100 vastaja ning korraldati juunis ja juulis 2018.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757