Autor: Kaubandus.ee • 5. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

AMTEL: Buumi autode müügis ei ole

Eestis näitasid uute sõiduautode müüginumbrid augustis suurt hüpet üles, aga need olid mõjutatud Euroopa Liidu kütusekulu mõõtmise uuest metoodikast.
Foto: Andres Haabu

Esmaregistreerimiste järgi müüdi augustis Eestis 2655 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta augustikuu näitaja 33,8%.

„Augustikuu uute sõiduautode statistikas oli etteprognoositud, kuid siiski anomaalne nihe ülespoole,“ kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat. „Seoses Euroopa Liidus kehtiva sõidukite uue kütusekulu testiprotseduuri WLTP rakendumisega määrati kvoodid, kui palju vana meetodiga (1980-ndatest kasutusel olnud NEDC) mõõdetud sõidukeid võib peale 1. septembrit Euroopa Liidus müüa.“

Konkurentsiraport annab täieliku ülevaate valdkonna ettevõtete konkurentsivõimest. Analüüsitud on ettevõtete viimase viie aasta majandusnäitajaid, mille põhjal on välja toodud valdkonna arengutrendid ja ettevõtete pingeread.

Osta mootorsõidukite müügi konkurentsiraport SIIT.

„Paratamatult on igasuguse normeerimise juures kõiki asjaolusid arvestada raske, eriti kasvaval turul. Seetõttu tekkis suuremal osal uute autode müügiettevõtetest teatud kvooti ületav laoseis, mis oli vaja nö ette müüa (loe: arvele võtta enne tähtaja kukkumist). Edetabeli tipust olid sellest vabad Škoda ja Volkswagen, kelle müügistatistika ka augustis kajastas reaalselt klientidele üleantud sõidukeid.

Eri markide peale kokku tuli selliselt arvele ca 500 sõiduautot. Järgmiste kuudega taandub ettemüügi ja reaalse müügi vahe olematuks. Buumi autode müügis ei ole ja praeguste märkide järgi ka ei tule. AMTEL jääb oma 2018. aastaks antud kasvuprognoosi 8-10% juurde,“ selgitas Arno Sillat.

Antud numbrite alusel on kaheksa kuuga Eestis müüdud kokku 18982 uut sõiduautot, mis on 11,1% enam kui mullu samal perioodil.

Tarbijad eelistasid augustis enim väiksemaid maastureid, mille osakaal kõigist müüdud autodest oli 24,3%. Edukalt läksid kaubaks ka keskautod (19,2%) ja väiksema keskklassi autod (18,1%). Hübriidautosid müüdi 180 ja uusi elektriautosid 7.

Automarkidest olid augustis suurimad müüginumbrid Toyotal (582 uut sõiduautot), järgnesid Renault ja Škoda, vastavalt 428 ja 255 autoga. Mudelite esikolmiku moodustasid Toyota Avensis (274), Renault Clio (194) ja Nissan Qashqai (158).

Tarbesõidukeid müüdi augustis 510, mida oli 1,7% vähem kui möödunud aasta augustis. Kaheksa kuu kokkuvõttes on tänavu müüdud 4553 uut tarbesõidukit ehk 10,6% rohkem kui mullu samal perioodil. Automarkidest oli edukaim Peugeot 102 sõidukiga, järgnesid Citroen (81) ja Volkswagen (62). Veokeid müüs enim Scania (28).

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757