Rimi alustas töötajatele viipekeele õpetamist

Rimi alustas viipekeele õpetamist oma töötajaile, kes suhtlevad igapäevaselt või tihti kurtide kolleegidega. Rimi personalijuht Kaire Tero leiab, et iga Rimi töötaja võiks ära õppida selle, kuidas kurdile kolleegile „tere“, „aitäh“ ja „ilusat päeva“ öelda.

„Teenindussektorisse tuleb iga aastaga aina enam tööle kuulmispuudega inimesi, kes saavad hoolimata puudest suurepäraselt oma tööga hakkama,“ sõnas Rimi personalijuht Kaire Tero. „Selleks, et kuulmispuudega töötajad kohaneksid töökeskkonna ning kollektiiviga veelgi kiiremini, on hea kui võtmetöötajatel on oskus suhelda nendega viipekeeles. Senine kogemus kuulmispuudega töötajatega on näidanud meile, et infovahetuse paremaks korraldamiseks ja töökeskkonnas ette tulevate olukordade kiireks ning efektiivseks lahendamiseks on lisaks muudele nutikatele suhtlusviisidele siiski vajalik ka viipekeele oskus," rääkis ta. Seni on nad kasutanud viipekeele tõlkide abi väljastpoolt ettevõtet, aga edaspidi soovivad nad omada seda kompetentsi ka ettevõttes sees, et oleks võimalik suhelda kurtide töötajatega mõlemapoolselt, arusaadavalt ning ilma viivituseta välist abi oodates.

Täna töötab Rimis 20 kurti või kuulmispuudega inimest ning enamus neist on ametis kassades.

„Oleme vaimustuses, et Eesti ühiskond on muutunud järjest avatumaks ja küpsemaks,“ sõnas viipekeele koolituse läbiviija MTÜ THINK Eesti koolitusjuht Kristi Kallaste. „Üheks nimetatud omaduste suurepäraseks väljenduseks on Rimi Food Eesti AS, kus on viimastel aastatel leidnud rahuldust pakkuva töökoha päris suur arv kurte. Sellise toreda situatsiooni loogilise jätkuna said teoks MTÜ THINK Eesti Rimis korraldatavad viipekeelekursused. MTÜ THINKi pedagoogid on ka ise etnilised kurdid, kellele viipekeel on emakeeleks. Lisaks on neil olemas pedagoogiline kõrgharidus ja aastakümnete pikkune töökogemus õpetajana.“

Kallaste rääkis, et viipekeel ei ole mitte ainult keel, vaid see on palju enamat. „See on ühtlasi maailmanägemus – ehk siis moodus suhelda ümbritsevaga ainuüksi visuaalselt, ilma helideta; kasutades vaid kehakeelt, käemärke ja näoilmeid. Soovin kõigile viipekeele õppijatele edukaid rännakuid omapärase ja põneva keele ning kultuuri avastamisel!“

Rimi Personalijuht lisas, et kuulmispuudega inimesed on nende ettevõttesse väga oodatud ning järjepidevalt arendatakse erinevaid protsesse, mis on seotud kuulmispuudega inimese töökeskkonna spetsiifikaga. „Lisaks viipekeele oskusele on vajalik õppida tundma ka kurte ning viipekeelset kultuuri. Soovime, et kursuse läbinud oleksid saadikuteks, kes aitavad suurendada kuulmispuudega töötajate arvu, aidates neil töökeskkonda sisse elada ning tunda ennast uues ametis igati hästi.“

Rimis alustas viipekeele õpinguid 12-liikmeline grupp, kus on nii kontoritöötajad, teenindusjuhid kui ka kauplusejuhatajad. Keelekursused viib läbi MTÜ Think. Viipekeeleõpet Rimis toetab Eesti Töötukassa.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara