Autor: Maarit Eerme • 12. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Teenindajate leidmine läheb üha keerulisemaks

GoWorkaBit juhataja Kristjan Vanaselja rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et tulevikku vaadates muutub teenindajate leidmine veelgi keerulisemaks.
Tartu Garage 48 Hub-is Tartus
Foto: Raul Mee

„Tegelikult ei ole teenindajate puudus ainult kaubanduses, nende puudus on igal pool. Kuid kui tulevikku vaadata, siis tundub, et olukord muutub veelgi keerulisemaks ja aina raskem on endale inimesi teenindussektorisse leida,“ rääkis Vanaselja.

Tema sõnul on probleemile lahendusi mitmeid, millega tuleb tegelema hakata. Alates teatud ametipositsioonide automatiseerimisest kuni tajumiseni välja, mida inimesed tegelikult nendelt töödelt tahavad ja ettevõtetel tuleb hakata sellega kohanema, sest see on uus reaalsus. „Selge on see, et inimeste töötamise harjumused on väga suurel määral muutunud juba nüüd ning muutuvad ka tulevikus,“ sõnas ta. Lisades, et inimesed ei soovi elada selleks, et töötada vaid soovivad tööd teha selleks, et elada. „Soovitakse ise otsustada ja valida, kus nad töötavad, mis ajal töötavad ja kuidas nad töötavad. See saab olema ettevõtetele suur väljakute, kuidas inimeste erinevaid vajadusi ja ootusi klapitada sellega, et nad oma ettevõttes saaksid kõik tööd tehtud,“ rääkis Vanaselja.

Tema sõnul on pensionäride sihtrühm kindlasti suure potentsiaaliga ning nende kaudu on väga palju vahvaid pensioni ealisi inimesi tööd leidnud. „Kuid sellel generatsioonil on ka teatud ootused. Nad soovivad samuti paindlikkust ning ei taha töötada 12 tunnistes vahetustes kindla graafiku alusel. Soovivad valida endale töö aega ning teha lühemaid tööpäevi,“ selgitas Vanaselja. Tema sõnul ei tehta tööd enam raha pärast, vaid sellepärast, et olla sotsiaalselt hõivatud.

Paindlikkus ja enda aja parem korraldamine on Vanaselja sõnul kindlasti üks oluline märksõna, kuidas neid paremini tööturule saada.

„Ettevõtjate jaoks on olukord muutunud üha keerulisemaks, kuna inimesed otsivad pidevalt uusi väljakutseid ning teevad erinevaid töid.“ Vanaselja sõnul on siin ühtset standardset lahendust välja pakkuda keeruline, sest töötajad on erinevad ja nende soovid on ka erinevad. „Mõned soovivad kindlat graafikut, kuid on ka palju inimesi, kes soovivad paindlikumalt tööd teha.

Kristjan Vanaselja esineb 9. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil vestlusringis „Millised on lahendused tööjõuprobleemidele?“. Tutvu programmiga SIIN.

.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757