Uuring: Tarbijate ostuotsused on üha rohkem läbi kaalutletud

Jätkusuutlikujaekaubanduse arendaja iRetail Eesti juhi Ragner Simsoni sõnul selgusläbiviidud ostuteekonna uuringus „Retail Buying Study“, et tarbijad teevad üha teadlikumaid valikuid, ning mõttest ostuni võib kuluda mitu kuud. Uuringustselgub veel, kust ammutavad tarbijad inspiratsiooni ning kust nad ikkagi tootelõpuks ostavad, kas tavapoest või e-kauplusest?

Antud ostukeskkonna uuring on põhjamaades tarbijate paremaks mõistmiseks kasutusel juba aastaid, kuna jaemüügi trendid muutuvad omni-kanalite ajastul kiiremini kui kunagi varem.

Retail Buying Study tõestas, et ostuprotsess ei piirdu pelgalt poodi/e-poodi sisenemise ning sealt kaubaga väljumisega. Uurisime 4000 Eesti inimese ostukäitumist 7 erinevas tootekategoorias. Selgus, et tegelikkuses võib tekkida uue toote ostmise mõte juba 2-3 kuud varem. Parima valiku tegemiseks asub tarbija info ja inspiratsiooni otsingutele, kasutades selleks erinevatel ajahetkedel üle 40 online ja offline infokanali.

Vähemalt pooled tarbijatest alustavad inspiratsiooni ja info otsingutega internetist ning vastab tõele, et ka internetiostude osakaal on võrdlemisi kiires kasvutrendis nii Eestis kui ka meie põhjanaabrite turul. Sellest hoolimata sooritavad lõpliku ostu kaupluses endiselt enamik (76%)  tarbijatest, ning poest ostjate osakaal jääb üsna kõrgeks (33%) ka siis, kui ostuteekond algab internetist.

Paljud jaemüüjad arvavad, et inimesed kasutavad kauplusi vaid inspiratsiooni saamiseks või toodetega tutvumiseks ning seejärel ostavad tooted odavamalt veebist. Sellisest arusaamast lähtudes on paljud jaemüüjad otsustanud asuda konkureerima hinnaga, kuid see strateegia viib sageli töötajatesse ja teenindusse investeerimise vähenemiseni ja toodete kvaliteedi languseni, mis omakorda kahjustab klientide üldist ostukogemust. Arvamus turusituatsioonist, kus tarbija kaupluses toodete kohta infot hangib ning seejärel internetipoodide laia valiku hulgast soodsama ja sobivama pakkumise välja otsib, on siiski müüt ning uuringus kinnitust ei leia – nende inimeste, nii nimetatud „Showroomers“ osakaal on Eesti turul kõigest 5% (Soomes ainult 2%). Mõte, et online pood konkureerib kauplustega on tähelepanu kõrvale juhtimine, mõlemad on olulised ning täiendavad teineteist.

Inimesed tahavad tunda end ostukeskkonnas mugavalt, puutuda kokku uudsega, saada inspiratsiooni ja elamust, mis vastab nende teadlikele või alateadlikele vajadustele ning  jagada oma kogemust teistega. Jaekaubanduse „uues normaalsuses“ kohandumiseks ja arenemiseks peavad kaupmehed keskenduma personaliseeritud ostukogemuse ja elamuste pakkumisele. Selleks, et kujundada kauplusi, mis inspireerivad ja rõõmustavad, tuleb jaekaupmeestel päriselt mõista, mida tarbijad tahavad. Parim viis sellega alustamiseks on investeerida tarbijakäitumist analüüsivatesse süvauuringutesse.

iRetail Eesti eesmärk on luua koostöös kaupmeestega inspireerivamaid ostukogemusi ning läbi selle kasvatada kliendi eluea väärtust. Nõustamisel tuginetakse mahuka ostukäitumise uuringu „Retail Buying Study“ tulemustele, mis on koostöös Harward Business Schooliga välja töötatud alusuuring.

Uuring hõlmab kõiki ostu aspekte alates ostu planeerimisest kuni ostujärgse käitumiseni ning toob välja, mis on praegu ja tulevikus jaemüüjate suurim väljakutse. Lisaks annab uuring võimaluse võrrelda ostukäitumise trende põhjamaadega, kus uuringut viiakse läbi alates 2011. aastast.

PS! Uuringu täpsemaid tulemusi tutvustatakse 9. oktoobril toimuval Kaubanduse Aastakongressil. Tutvu programmiga SIIN ja registreeru kohe. 

Osale arutelus

  • Ragner Simson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara