Rimi: jaekaubanduses on puudu pea kaks tuhat töötajat

Hoolimata sellest, et kaubandussektoril läheb hästi, on teenindusvaldkonnas ikkagi suur tööjõupuudus – selle peamised põhjused on meie pidevalt vähenev töötajaskond ning jaekaupluste tihe konkurents, rääkis Rimi Eesti juht Vaido Padumäe.

Tema sõnul ükski teenindaja Rimis ei teeni miinimumpalka ning töötasu teeninduses on viimastel aastatel Eesti keskmisega võrreldes oluliselt rohkem tõusnud ning tõuseb veelgi.

„Kui vaadata eelnevaid aastaid, siis saab öelda, et meie teenindajad on jäänud paiksemaks ning tekkinud on suurem lojaalsus tööandja suhtes,“ märkis Padumäe. „Pingutame Rimis iga päev selle nimel, et töötaja tunneks end väärtusliku ja vajalikuna – see on ennast kindlasti ära tasunud. Kõige tänulikumad oleme me meie tublidele naistele, kes teevad oma tööd väga kohusetundlikult ning kellest paljude kogemus ja elutarkus on abiks nii kliendile kui ka uutele tulijatele. Rimis on naisteenindajaid koguni 87% ning 30% neist on üle 50, kes hoolimata oma vanusest paljudele noortele silmad ette teevad.“

Padumäe kinnitusel on lisaks palgale väga oluline ka nii-öelda motivatsioonipakett, et töötaja mõistaks, kui oluline ta tööandjale on. „Hea juhtimine, tunnustamine, motiveerimine ning erinevate hüvede pakkumine mängib väga suurt rolli ja on ka äärmiselt oluline, et töötaja jääks paikseks. See, et palk on muutunud nii-öelda hügieenifaktoriks, kuhu lisandub kõik muu, mis saab töökoha valimisel määravaks, on valitsev trend ka teenindussektoris. Samuti tuleb motivatsioonipaketi koostamisel arvestada erinevate põlvkondade vajadustega – noorte puhul on oluline paindlikkus tööjaotuses ja -graafikutes ning erinevad sportimisvõimalused, lapsevanemad aga hindavad kõrgelt perele mõeldud tegevusi-väärtusi,“ lisas Rimi juht.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara