Stokker laieneb Soome

Oktoobri esimesel päeval omandas AS Stokker 49% Soome aia- ja metsatehnika hulgimüügiettevõttest Teräosa OY. Stokkeri juhatuse liikme Priit Printsi sõnul tekkis võimalus Soome turule laieneda, kuna varem äärmiselt protektsionistlik turg on muutunud avatumaks.

See oli esimene osa 6. augustil sõlmitud kokkuleppest, millega Stokker omandab kolme aasta jooksul 100% osaluse Teräosas. Printsi sõnul on ettevõttel juba kaks aastat olnud plaan laieneda põhjanaabrite turule.

Tema sõnul avanevad Euroopa turud üha rohkem ja panevad rõhku konkurentsivõime kasvatamisele. Ka Soome turgu pole need muudatused puudutamata jätnud. “Kui Soome turg oli varem väga protektsionistlik ja seal toimisid vanad kliendisuhted, kus partnerlused kulgesid põlvest põlve, siis nüüd pööratakse üha enam tähelepanu toote ja teenuse hinna-kvaliteedi suhtele ning ka rahvusvahelisi ettevõtteid on kõvasti juurde tulnud, mistõttu on sealne turg päris suures muutuses,” leidis Prints.

Kui Stokkeri tegevus on suunatud eelkõige lõpp-kliendi teenindamisele ja seadmete müügile ning hooldusele, siis Teräosa peamine tugevus on eelkõige metsa-aiatehnika ning varuosade hulgimüük, mis on vaid üks kitsas Stokkeri tegevusvaldkond. “Lõpp-klienti teenidava ettevõtte ost oleks olnud loogilisem suund, kuid kui läheme ajaloos tagasi, siis 1990. aastatel Lätti ja Leetu laienedes tegime seal esimese sammu aia- ja metsakaupade hulgimüügiga,” tõi Prints paralleeli.

Loe pikemalt Äripäevast.

Osale arutelus

  • Allan Rajavee

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara