Tero Helenius kongressil: tarbimine söögi alla ja söögi peale kahjustab tervist juba

Tero Helenius
Tero Helenius

Soome kaubandusstrateeg, visionäär ja koolitaja Tero Helenius rääkis Kaubanduse Aastakongressil oma ettekandes, et 53% klientidest huvitab ainult, kuidas müük tema jaoks isiklikult toimub ja 47% huvitab, mida te müüte.

„Inimesed on üle küllastatud kohutavast hulgast toodetest ja nende kirjeldustest oma inforuumis – neil tuleb söögi alla ja söögi peale tarbida. See kahjustab nende vaimset tervist juba,“ ütles Helenius.

„Pole vahet, mis on kaubanduse tulevik, loeb ainult see, mis teie konkreetne lahendus klientide probleemile saab olema,“ rääkis ta.

„Ostja käitumise mõistmiseks ei ole piisav vaid isikustamine, vaid ka asjakohasus või temaatilisus õigel hetkel. Kaupmees peab ära tundma ka õige hetke ehk konteksti. Mis töötas eelmisel korral, ei pruugi tingimata töötada järgmisel korral sama ostjaga,“ toonitas Helenius.

Helenius rääkis Kaubanduse aastakongressil 2018 kaubanduse lähituleviku ehk 3-5aastase perioodi globaalsetest trendidest ja uutest kaubanduskontseptsioonidest.

„Jaekaubandusäri on jätkuvalt fun,“ märkis alustuseks Helenius, kes on 15 aastat töötanud jaekaubanduse kontseptsioonidega kuigi hariduselt on ta arhitekt.

„Minu kõige suurem huvi on jälgida, kuidas kaupmeeste klient ehk lõpptarbija käitub ja mina lähtun uue kontseptsiooni ülesehitusel alati lõpptarbija vaatepunktist,“ möönis ta ning lisas, et kahjuks väga sageli läheb klient kaduma nn jaekaubanduse protsessides ja kaupmehel kaob kontakt kliendiga.

Samuti tuleb uute kontseptsioonide loomisel lähtuda sellest, et kaubandus on kaotanud oma mõjuvõimu trendide loomisel. „Inimesed on uus ja kõige mõjuvõimsaim kanal,“ lisas ta ning korrutas tuntud, aga väga olulist tõde, et omnikanal on võlusõna.

„Klienti ei huvita tegelikult, kui mitu kanalit te nende jaoks kättesaadavaks teete. Nad tahavad osta lihtsalt nii nagu nad tahavad osta. Kaupmeeste ülesanne on teha nende küsimused võimalikult lihtsalt vastatuks, probleemid lahendatuks ja nende kommentaarid vastuvõetuks. Ja pole vahet, mis kanalis see juhtub,“ toonitas Helenius.

Samuti on väga oluline teema selle kõige juures Heleniuse sõnul andmed – kuidas ette aimata infot ja andmeid ning kuidas neid õigesti kasutada. Kuidas lugeda välja näiteks, et klient on rasedaks jäänud, kui ta ei taha, et kaupmehed seda juba teaksid.

Osale arutelus

  • Annika Kald

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara