Autor: Annika Kald • 9. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tero Helenius kongressil: tarbimine söögi alla ja söögi peale kahjustab tervist juba

Soome kaubandusstrateeg, visionäär ja koolitaja Tero Helenius rääkis Kaubanduse Aastakongressil oma ettekandes, et 53% klientidest huvitab ainult, kuidas müük tema jaoks isiklikult toimub ja 47% huvitab, mida te müüte.
Tero Helenius
Foto: Urmas Kamdron

„Inimesed on üle küllastatud kohutavast hulgast toodetest ja nende kirjeldustest oma inforuumis – neil tuleb söögi alla ja söögi peale tarbida. See kahjustab nende vaimset tervist juba,“ ütles Helenius.

„Pole vahet, mis on kaubanduse tulevik, loeb ainult see, mis teie konkreetne lahendus klientide probleemile saab olema,“ rääkis ta.

„Ostja käitumise mõistmiseks ei ole piisav vaid isikustamine, vaid ka asjakohasus või temaatilisus õigel hetkel. Kaupmees peab ära tundma ka õige hetke ehk konteksti. Mis töötas eelmisel korral, ei pruugi tingimata töötada järgmisel korral sama ostjaga,“ toonitas Helenius.

Helenius rääkis Kaubanduse aastakongressil 2018 kaubanduse lähituleviku ehk 3-5aastase perioodi globaalsetest trendidest ja uutest kaubanduskontseptsioonidest.

„Jaekaubandusäri on jätkuvalt fun,“ märkis alustuseks Helenius, kes on 15 aastat töötanud jaekaubanduse kontseptsioonidega kuigi hariduselt on ta arhitekt.

„Minu kõige suurem huvi on jälgida, kuidas kaupmeeste klient ehk lõpptarbija käitub ja mina lähtun uue kontseptsiooni ülesehitusel alati lõpptarbija vaatepunktist,“ möönis ta ning lisas, et kahjuks väga sageli läheb klient kaduma nn jaekaubanduse protsessides ja kaupmehel kaob kontakt kliendiga.

Samuti tuleb uute kontseptsioonide loomisel lähtuda sellest, et kaubandus on kaotanud oma mõjuvõimu trendide loomisel. „Inimesed on uus ja kõige mõjuvõimsaim kanal,“ lisas ta ning korrutas tuntud, aga väga olulist tõde, et omnikanal on võlusõna.

„Klienti ei huvita tegelikult, kui mitu kanalit te nende jaoks kättesaadavaks teete. Nad tahavad osta lihtsalt nii nagu nad tahavad osta. Kaupmeeste ülesanne on teha nende küsimused võimalikult lihtsalt vastatuks, probleemid lahendatuks ja nende kommentaarid vastuvõetuks. Ja pole vahet, mis kanalis see juhtub,“ toonitas Helenius.

Samuti on väga oluline teema selle kõige juures Heleniuse sõnul andmed – kuidas ette aimata infot ja andmeid ning kuidas neid õigesti kasutada. Kuidas lugeda välja näiteks, et klient on rasedaks jäänud, kui ta ei taha, et kaupmehed seda juba teaksid.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757