Autor: Jaroslav Tavgen • 16. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Apranga juht: panustame olemasolevate kaupluste laiendamisele

Apranga juht Rimantas Perveneckas sõnas, et nad tahavad oma tegevust optimeerida ja loobuda ebaefektiivsetest punktidest.
Foto: Vladimiras Ivanovas / Verslo Žinios

Viis aastat tagasi Balti turule jõudnud H&M lõi Apranga plaanid segi, eriti Eestis, kus on väga tihe konkurents. Apranga käive kasvas Eestis selle aasta esimese kuue kuuga rohkem kui Lätis ja Leedus. Neis kahes riigis oli kasv kõigest 1–2%, aga Eestis 6%. Perveneckas ütles, et Apranga on Lätis ja Leedus turuliider, Eestis ollakse teised ja jäädakse loodetud plaanist maha. "Kuid me näeme suurt arengupotentsiaali, meie käive teie riigis on viimase seitsme aastaga kasvanud 2,5 korda," ütles Perveneckas Äripäeva sõsarlehele Delovõje Vedomosti. "Eesti turul on väga tihe konkurents ja seal on palju kohalikke ja välismaiseid tegijaid. Me ei taha teha vigu ja sellepärast avame uusi kauplusi üksnes eksklusiivsetes kohtades," lausus ta.

Järgneb intervjuu Rimantas Perveneckasega.

Kuivõrd ohustab teie äritegevust netikaubandus?

Meil endal on juba kaks aastat olnud netipood. Selle ärivaldkonna kasv on olnud umbes 50%. Järgmisel aastal hakkame Leedus interneti teel kauplema peaaegu kõigi brändidega, mis meil on.

2–3 aastat tagasi ei olnud võimalik rõivaste netimüügiga kasumit teenida, sellepärast me sellesse ka ei investeerinud. Praeguseks on väljavaade ajada kasumlikku äri olemas. Leian, et maailma kõigi juhtivate tegijate peamine eesmärk on ühendada füüsilised ja elektroonilised kauplused ühtsesse ketti. Selliselt, et need teineteist täiendaksid.

Kas "päris" kauplusi jääb vähemaks?

Ma ei usu. Aastatel 2016–2017 Apranga Group kaupluste hulka ei suurendanud. Me tahtsime oma tegevust optimeerida ja loobuda ebaefektiivsetest punktidest. Pealegi keskendusime siis uuele büroole ja logistikakeskusele, mille Vilniuses avasime.

Kuid 2019. aastal on meil kavas Apranga Groupi ajaloo suurim laienemine. See täiendab umbes 35–37 projekti üldpinnaga 25 000 ruutmeetrit (kolmandik sellest, mis meil on praegu). Peamise panuse teeme olemasolevate kaupluste laiendamisele. Mõnda neist laiendame kaks korda. Zara kaupluste pind Lätis ja Leedus on praegu 1500 ruutmeetrit. Nüüd kavatseme avada ka 3000–3500 ruutmeetri suuruseid kauplusi.

Miks?

Enamik maailma suuri tegijaid liiguvad praegu ühes suunas: kaupluste arvu ei pruugi suurendada, olemasolevate heade kaupluste pinda aga peab laiendama. 80% meie 2019. aasta arengust toimub Riias. Kuid ka Tallinnas kavatseme Ülemiste Keskuses laieneda.

Loe Äripäevast pikemat intervjuu Apranga juhiga, kus tuleb juttu ka investeeringutest, uute kaubamärkide ostust ning sellest, miks ta ei usu Kristiine, Rocca al Mare ja T1 edusse.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757