Autor: Kaubandus.ee • 18. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika hulgi- ja frantsiisimüük vähenes oodatust rohkem

Baltika ekspordidirektori Raivo Videviku sõnul kujundavad nad ümber enda eksporditurgude müügimudelit, mistõttu mahtude langus oli ennustatav. Kuid nii kiiret langus on toimunud oluliselt kiiremini, kui nad oskasid prognoosida.

Baltika Grupp lõpetas kolmanda kvartali 814 tuhande euro suuruse kahjumiga, eelmise aasta võrreldava perioodi kahjum oli 471 tuhat eurot. Grupi müügitulu vähenes kolmandas kvartalis 8% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning peamiseks põhjuseks on hulgi- ja frantsiisimüügi vähenemine 45%. Suurima osakaaluga müügisegment – jaemüük - jäi eelmise aasta sama perioodi tasemele ning e-poe müük kasvas 19%.

Hulgi- ja frantsiisimüük oli kolmandas kvartalis 1 212 tuhat eurot, ligi miljon eurot väiksem kui eelmisel aastal. Ekspordidirektor Raivo Videvik selgitab languse tagamaid: “Baltika on vastavalt Grupi 2022 Strateegiale ümber kujundamas oma eksporditurgude müügimudelit, mistõttu müügimahtude langustendents oli ette ennustatav. Siiski on kiire langus olnud prognoositust oluliselt kiirema tempoga.”

Suurima languse müügimahtudes on kaasa toonud koostöötingimuste muudatus Saksamaa ja Kesk-Euroopa ühe juhtiva kaubamajade ketiga Peek&Cloppenburg, millega lõpetati Montoni kollektsiooni müük enamikus Saksamaa kaubamajades. Muudatus on tingitud edasimüüja uuest strateegiast ning pakutavate brändide valikust kaubamajaketi koduturul. „Baltika jätkab Peek&Cloppenburgiga koostööd Kesk- ja Ida-Euroopa regioonis ning käesoleva aasta lõpus lisandub veel viis müügikohta,“ kinnitas Videvik siiski partnerluse jätkumist, seda küll senisest erinevas formaadis. Frantsiisimüügi languse oluliseks mõjutajaks on jätkuvalt ka keeruline majanduslik olukord Ukrainas, mis on põhjustatud kohaliku elanikkonna ostujõu langusest ja Ukraina grivna korduvast devalveerimisest.

Baltika moebränd Monton jätkab edukat laienemist Balkani regioonis. Kolmandas kvartalis avati müügipinnad partnerile Montecristo SLL kuuluvates Modiana multibränd-poodides Sloveenias ja Horvaatias ning Ljubljana kaubanduskeskuses Maxi. Ettevalmistused käivad veel kahe poe avamiseks neljandas kvartalis Novi-Sadis Serbias.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757