Autor: Kaubandus.ee • 25. oktoober 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rimi lõpetab ühekordsete plasttoodete müügi

Rimi emafirma Rootsis ICA Gruppen on vastu võtnud uue plastistrateegia, mille eesmärk on, et ühekordsed plasttooted kaovad järk-järgult müügilt kogu kontserni piires, sealhulgas ka Eestis.
Foto: Pixabay.com

Alates 2020. aastast valmistatakse ühekordselt kasutatavad kohvitopsid, taldrikud, söögiriistad, kõrred ja vatipulgad paberist või muust looduslikust materjalist, mis ei lõpeta ookeanis plastikuna.

Rimi emafirma poodideketi plastistrateegia hõlmab samuti mitmeid fossiilkütusevabu ja taaskasutatavaid toidupakendeid. Lisaks ühekordselt kasutatavate plasttoodete järkjärgulisele kõrvaldamisele on kõik omamärgitoodete pakendid 2022. aastaks ümbertöödeldavad või korduvkasutatavad. 2030. aastaks koosnevad need ringlusse võetud või taaskasutatavatest materjalidest. Strateegia kehtib kogu kontserni kohta nii Rootsis kui ka Balti riikides.

„Me peame vähendama plastiku kasutamist ning ümber vaatama, millist tüüpi plastikut ja kuidas me täna kasutame,“ ütles Rimi tegevjuht Vaido Padumäe. „Meil on jaeketina vajadus olla protsessi kaasatud ja juhtida arenguid innovatiivsete viiside leidmiseks, kuidas kasutada ümbertöödeldud plastmassi ning leida uusi taaskasutatavaid materjale. Samuti on oluline tagada nende toodete ohutus tarbijale.“

Strateegia osana käivitab Rimi emafirma mitmeid uusi pakendamislahendusi, mis aitavad kaasa plastiku väiksemale kasutamisele ja taastuvate materjalide ümbertöötlemisele-taaskasutamisele. 2019. aasta kevadel lastakse käiku mitu uut suhkruroo baasil tehtud pakendilahendust, mida loodetakse kasutada omamärgitoodete pakendamisel. Suurem osa puuviljadele ja köögiviljadele mõeldud plastmassalustest asendatakse paberist või taaskasutatud plastmassist valmistatud alustega. Lihatoodete jaoks võetakse kasutusele pakendilahendus, mis kasutab suuremas osas paberit, vähendades sellega plasti sisaldust pakendis 45% võrreldes varasemaga.

„Lisaks jätkusuutlikule materjalile on veel üks oluline aspekt see, et pakendid aitaksid kaasa toodete pikemale kõlblikkusajale ning aitaksid vähendada tänu sellele toidujäätmeid,“ rääkis Padumäe. „Näiteks vaakumpakendamisel kasutatakse vähem plastikut, mis ühtlasi pikendab ka toidu säilivusaega. Selline pakendamine vähendab kauplustes toidujäätmeid 40% ulatuses ning aitab kaasa transpordisüsteemi tõhustamisele, ühtlasi on alused ise tarbijate jaoks lihtsamini taaskasutatavad."

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757