Autor: Maarit Eerme • 2. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

ICA digilahenduste juht: tarbija tahab osta esmalt emotsioone, mitte kaupu

Filmimuuseumis toimunud Rimi majanduskonverentsil sõnas Rimi emaettevõtte ICA digilahenduste juht Peter Muld, et tuleviku kaubanduse mõistmiseks tuleb lahti ütelda vanast ning minna kaasa kõige uuega.
Foto: Julia-Maria Linna

Peter Muld alustas näitega oma isiklikust elust. „Minu pere kõige hullem kriis oli 1944 – minu vanavanemad olid õpetajad Eestis, kuid pidid lahkuma oma kodust ja emigreeruma Rootsi. Minuga käis kaasas alati nende õpetus: ükskõik, mis ei juhtuks, sinu teadmised, haridus ja kogemus jäävad alati sinuga ning aitavad elus edasi. Täna, 42 aastat hiljem, ICA digilahenduste juhina saan öelda, et tulevikukaubanduses enam kogemustest õpitu ei tööta. Lahti tuleb öelda vanast ning pidevalt käia kaasas kõige uuega.“

Muld ütles, et tehnoloogia ei arene kunagi lineaarselt, vaid plahvatuslikult. „2007. aastal tuli välja esimene iPhone, täna on nutitelefon üks tähtsamaid asju inimese elus. 2004 lansseeriti Facebook, mis muutis täiesti inimestevahelist suhtlust. Rääkides sellest, milline näeb välja 2030. aastal pood, siis kindlasti hoopis teistsugune. Aga milline, seda ei oska keegi ennustada. Kui küsida inimestelt täna, mis on neile poodlemise puhul oluline, vastab enamik, et emotsioon, mitte kaubad," sõnas ta ning lisas, et emotsiooni eest ollakse nõus rohkem maksma. 20 aastat tagasi oli olukord vastupidine.

"Ettevõtetel on kõige keerulisem valida, millise tehnoloogia kasutuselevõtt on nende jaoks oluline ja vajalik, " ütles Muld ning lisas, et erinevaid tehnoloogiaid on palju ning kõike ei olegi mõtet kasutusele võtta. Samuti on tema sõnul hetkel äri tegemine keeruline, kuna on palju regulatsioone, mis annavad taas võimu kliendile. "Kliendid ootavad, et ettevõtted oleksid avatud ning ütleksid selgelt välja, mis on need andmed, mis klientide kohta kogutakse."

„Siinsel turul ellujäämiseks tuleb aru saada kliendist endast, mitte ainult sellest, milliseid kaupu ta vajab,“ selgitas Muld. „Kõige suurem väljakutse ongi leida, mis mõjutab klienti kõige rohkem ning kuidas ta soovib kaupa osta. Selleks aga on vaja koguda kliendi kohta võimalikult palju andmeid, et osata täita ära klientide vajadused."

Mulla sõnul võib öelda, et andmed on jaekaubanduse äris tänapäeval kõige vajalikum komponent – seda enam, et suur osa müüki tehakse veebipõhiselt.

Ta ütles lõpetuseks, et peame õppima uusi asju, sest sedasi ei satuta digitaalsesse kriisi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757