Autor: bestsales .ee • 22. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

6 ideed, kuidas kasutada müügiesitlust

Kui müügiesitlus on rida PowerPoint´i slaide, kus kirjas baasinfo ettevõtte kohta, siis on see nagu üks igav CV, samas on atraktiivse müügiesitluse kasutus hoopis laiem kui pelgalt seinale näitamiseks.
Foto: Freepik.com

Kõik algab loomulikult müügiesitluse sisust. Kas asutamise aasta või see, kes te täna olete? Kas kontorite asukohad või see, kust klient vajadusel nõu ja abi saab? Kas toote tutvustus või väärtus, mida see toode kliendile annab? Sõnal ja pildil on suur jõud, seega alustuseks on mõistlik üks korralik müügiesitlus valmis teha ja elu on näidanud, et neid peab olema mitu, saab vastavalt kliendi huvile sujuvalt kombineerida.

Kui aga üks hea ettevõtte, toote või teenuse esitlus on valmis tehtud, siis saab leida eri kasutusvõimalusi, et tehtud töö ka tulemuse tooks. Siin mõned ideed, kuidas müügiesitlusest rohkem kasu saada.

Jaga sotsiaalmeedia postituste juures. Näiteks kirjutad mõne loo või jagad uudist ja saad müügiesitluse slaide piltidena juurde lisada. Jälgi, et tekst oleks ka skeemidel või tabelites loetav.

Lisa esitlusfail müügipakkumisele. Kui klient tahab Sinu ettevõtte või toote kohta rohkem teada, saab ta lisainfot. Jälgi, et lisamaterjalide maht oleks siiski mõistlik, sest keegi ei taha oma postkasti megasuuri faile. Näiteks saad mahtu vähendada salvestades müügiesitluse pdf failina.

Kui oled väljas esitluspinnaga, kasuta ekraanil jooksvaid animeeritud slaide. Pisut nuputamist ja lisatööd ning saad lihtsate vahenditega liikuva pildi, mis tõmbab tähelepanu.

Pane klienditeeninduse alale ekraan, kus samuti saad müügiesitlust näidata. Nii võib tekkida lisamüügi võimalusi.

Pane see üles veebilehele. Pilte, isegi kui need on vaid PowerPointi slaidid, on hoopis huvitavam vaadata, kui pikka tutvustavat teksti lugeda. Nii võiks olla iga toote kohta väike lisamaterjal.

Hoia müügiesitlust alati taskus. Millal iganes läheb jutt mõne teie toote või teenuse peale, on Sul oma jutule lisaks ka midagi näidata. Näiteks nutitelefoni ekraanilt.

Aga ikkagi algab kõik ühest heast esitlusmaterjalist, sisust ja vormist, mis tuleb enne valmis teha.

5. detsembril toimub Müügiesitluste praktikum, kus saad endale meisterdada ühe hea ja universaalse müügiesitluse. "Müügipraktikum: Kuidas teha müügiesitlust" on koht, kus tehakse asjad valmis ja proovitakse praktikas läbi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757