Autor: Kaubandus.ee • 22. november 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ehteäri hakkas pakkuma uudset teenust

Septembri lõpus avas Viru Keskuses uksed ehtepood GIVEN by Grenardi, mis ühendab uudse poekontseptsiooni ning Eesti ehteäris seni puudunud teenuse, pakkudes tarbijatele võimalust ehete eest tasuda osade kaupa ning seda ilma igasuguste hinnalisadeta.
Given by Grenardi Viru Keskuses
Foto: Photo: Maksim Toome

Loe intervjuud Grenardi Group Estonia OÜ ja Given Estonia OÜ juhataja Julia Šandraga

Mis andis teile alust arvata, et tarbijad võiksid taolist teenust vajada?

Oleme Grenardiga praeguseks juba kümme aastat juveeliäris tegutsenud, mis annab meile hea ülevaate klientide ostukäitumisest ning turutrendidest. Märkasime, et eranditult kõik kliendigrupid, sõltumata soost, vanusest või sissetulekust, soovivad endale vähemalt üht hinnalist ehet, kuid mitte kõik ei saa sellist kulutust endale korraga lubada.

Kui paljud kliendid pakutavat teenust hinnanguliselt kasutavad?

Alustasime teenuse pakkumist septembri lõpus koos uue kontseptsiooniga kaupluse GIVEN by Grenardi avamisega. Avamisega kaasnes kohe ka selge sõnumiga turunduskampaania, kus rõhusime sellele, et lepingu sõlmimine on lihtne, võtab vaid kümme minutit ja saadki oma lemmikehet kohe kanda. Praeguseks saame öelda, et hinnanguliselt 25% käibest moodustavad osade kaupa tasutavad ehted, tulevikus prognoosime, et see võib olla isegi kuni 50%. Kindlasti on teenuse kasutajaid rohkesti detsembris, kuna pakume võimalust hakata esimest makset tasuma lepingu sõlmimisele järgneval kuul, mistõttu seda võimalust kasutatakse ehete soetamiseks jõulu- ja uusaastakingitusteks ning tasutakse jaanuaris.

Mille poolest erineb teie poolt pakutav teistest liisingupakkumistest, mis sageli ka 0% intressi ja 0 sissemakset lubavad?

Tegemist ei ole selles mõttes finantsteenusega, et me ei kasuta vahendajatena pankasid ega teisi finantsasutusi. Klient sõlmib lepingu meie ettevõttega ning meie kanname ka kogu tehingust tuleneva võimaliku riski. Selliselt saame pakkuda lepingu sõlmimist kliendi jaoks kiiresti ja mugavalt ning ilma lepingutasu või intressi küsimata.

Samuti oleme kaupluse kontseptsioonis lähtunud teenuse esiletoomisest, kuna kõik hinnasildid kajastavad kahte hinda - ehte täishind ning järelmaksu hind 12 kuu peale, mis teeb kliendile kogu protsessis orienteerumise ülilihtsaks. Taolist teenust pakuvad ka näiteks telekommunikatsioonifirmad, kuid ehteäris on tegemist esimese omataolise teenusearendusega.

Kas Grenardi pakub sama teenust ka teistes riikides?

Pakume võimalust ehete eest osamaksetena tasuda ka Lätis ning ühtekokku kümnes Grenardi kaupluses, kuid esimesena lansseerisime teenuse just Eestis.

Millest lähtusite veel kaupluse kontseptsiooni loomisel, mille poolest on see turul uudne?

Tunnetasime, et inimesed tajuvad Grenardi ehteäri luksusbutiigina, kus on müügil vaid kallid ehted. Kuigi reaalselt see nii ei ole ja ehteid on erinevast hinnaklassist, saime aru, et mulje tulenes eelkõige meie esinduskaupluse luksuslikust interjöörist, mis osadele inimestele heidutavalt mõjus. Nii sündis otsus tuua esinduskaupluse kõrval turule uudse kontseptsiooniga pood GIVEN by Grenardi, mis keskendub just taskukohasema hinnaga moeehetele. Võetud suund kajastub ka interjööris, mis on soe ja kutsuv ning mõeldud tekitama päikeselise puhkusereisi tunnet – meie metsade kask materjalidest, taevakarva lagi, rustikaalses stiilis sisekujunduselemendid, spetsiaalselt meile disainitud printmustriga tapeedid, eksootilised lõhnad ning latiinorütmid.

Milliseid uusi kontseptsioone ja teenuseid kaubandusvaldkonnas olete veel mujal maailmas märganud, mida Eestis veel ei pakuta, aga võiksid olemas olla?

Oleme märganud, et sharing ehk jagamismajandus on järjest populaarsem ja seda erinevates valdkondades, transpordist rendini. Juveeliäris seda hetkel ei rakendata, kuna ehted on väga tugevalt seotud isiklike maitse-eelistustega, kuid kes teab, äkki tuleb järgmine teenusearendus kaubanduses just sharing vallast.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757