Uuring: Eesti inimesed ostavad jõuludeks mänguasju, kinkekaarte ja maiustusi

Eestlased kulutavad pühade ajal kõige enam raha vaba aja veetmisele ja lastele. Jõulukinke eelistatakse soetada tavapoodidest, selgus Ferratum Grupi korraldatud uuringust.

Ferratum küsis 19 riigis enam kui 23 000 inimese käest, millised on nende pere pühadeaegsed tarbimisharjumused.

Uuringus osalenutelt päriti näiteks, kui suur on nende pere igakuine sissetulek, kui palju kulutatakse kingitustele raha ja kas välisreisile minnes eelistakse AirBnb teenuseid või traditsioonilist majutust.

Küsitlusest selgus, et Eesti inimesed planeerivad tänavu jõuluostudele kulutada keskmiselt 17% oma leibkonna sissetulekust ehk 257 eurot.

“Eestlased on selle näitaja poolest väga sarnased lätlastele,“ märkis Ferratumi Eesti turu koordinaator Tanel Tarkmees.

Millele ja kuidas raha kulutatakse?

Eesti inimestel läheb pühadeperioodil enamvähem võrdselt raha nii perekondlike sündmuste tähistamisele kui ka mänguasjadele. Neile kahele kulutatakse jõulude ajal kõige rohkem. Jõuluostude pingereas jagavad kolmandat kohta kinkekaardid, maiustused ja elektroonikaseadmed.

19 riigi võrdluses on 2018. aastal kõige populaarsemaks kingituseks hoopiski talverõivad. Menukad valikud on ka mänguasjad ja mängud, maiustused ning perekondlikud ja isiklikud vaba aja tegevused.

Kingitusi planeerinud vastanutest märkis ligikaudu 22%, et ostab jõuludeks tooted ja teenused veebipoodidest.

Tarkmehe sõnul on üllatav näha, et eestlased kulutavad teiste riikide elanikega võrreldes oluliselt vähem raha veebipoodides.

Eesti, Horvaatia ja Läti inimesed eelistavad jõuluostud teha traditsioonilistes jaekauplustes, olles Ferratumi jõulu-uuringus osalenud riikide võrdluses kõige passiivsemad internetist ostjad.

Norras ja Rootsis eelistab pea 70% uuringus osalenuist pangakaarti sularahale. Ent skandinaavlased pole ainsad, kes liiguvad sularahavaba elustiili suunas: üle poole kõigist vastanuist märkis, et eelistab jõulupühade ajal sularahale pangakaarti. Ka Eesti inimesed eelistavad tasuda pangakaardiga, nii kinnitas 58% uuringus osalenud eestlastest.

Mobiilipanka kasutab jõulude ajal peaaegu 90% vastanutest Austraalias, Rootsis, Kanadas ja Hollandis. Eestis lubas pühadeperioodil mobiilipanka kasutada 58% vastanuist.

Eestlased eelistavad odavamat majutust

Brasiillased ja rumeenlased on valmis jõulude ajal reisimisele kulutama 27% oma igakuisest sissetulekust. Vastajad Poolast, Lätist ja Hollandist plaanivad kulutada reisimisele 10–13% oma igakuisest sissetulekust.

Reisil olles kavatseb 71% austraallasi, 56% kanadalasi ja 39% taanlasi kulutada hotellimajutusele enam kui 100 eurot öö kohta. Sakslased (70%), rumeenlased (33%) ja eestlased (28%) eelistavad odavamat AirBnb majutust. Enam kui 100 eurot öö eest hotellis on nõus maksma vaid 11% eestlastest.

Milliseid uusaastalubadusi inimesed annavad?

Uuringust ilmnes, et 18% vastanute uusaastalubadused on seotud sooviga veeta rohkem aega lähedastega. 14% vastanutest tahaks rohkem reisida ja 13% sooviks renoveerida oma kodu. Uusaastalubadustes on kõrgel kohal ka tervislikum eluviis ja sportimine. Uuel aastal kavatseb rohkem trenni teha 12% vastanutest.

Perekonna ja lähedastega ajaveetmise märkis enda jaoks kõige olulisemaks 69% vastanuist. 18% vastanutest pidas jõulude tähistamist ja meeleolu tähtsamaks kui kingituste saamist või talvespordiga tegelemist.

“Eestlastele on jõulud selgelt perekondlik püha. Perepuhkused, spaareisid, kontserdid ja välitegevused perega on populaarsed nagu alati,“ nentis Tarkmees.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara