Autor: Mihkel Moosel • 9. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

4 asja, mis kindlustavad edu Amazonis

Amazon võimaldab pealtnäha igaühel hakata edukaks ettevõtjaks või olemasolevatel äridel kiirelt uue ekspordi kanali avada. Selleks pole vaja luua enda veebilehte, ehitada üles laosüsteemi ega isegi logistikalahendust leida.

Vaatamata sellele, kui näiliselt lihtne turule minek tundub, tuleks endale esitada paar kriitilise tähtsusega küsimust, et kindlustada edu Amazoni äris.

Milline on nõudlus sinu tootele?

Ilma nõudluseta ei ole sul võimalik oma tooteid müüa. Seega on esimese sammuna vaja välja selgitada, kas sinu tootele üldse nõudlust leidub. Tunnetuse kättesaamiseks võib kasutada näiteks “Helium10 Chrome Extensionit”. See tasuta tööriist võimaldab ülevaadet konkurentide igakuistest prognoositud käivetest sind huvitavas nišis. Kui konkurendid juba müüvad hästi, on turul nõudlus olemas ja see on esimene roheline tuli. Kui olemasolev müük on väike, pole ka nõudlust. Tasub meeles pidada, et kui sinu toode on suunatud spetsiifilisemale sihtgrupile, ei tohiks üldistusi teha. Näiteks võib selguda, et vananemisvastastele näokreemidele on turul suur potentsiaal, kuid sama efektiga meestekreemile nõudlus puudub. Kirjuta Amazoni otsingumootorisse vähemalt 7-10 eri variatsiooni otsinguterminitest, mida klient võiks sinu toodet otsides kasutada, et nõudluses kindel olla.

Tule koolitusele!

Koolitus "Edukas müük Amazonis. Kuidas alustada Amazonis ning vältida kulukaid eksimusi?"

Rohkem infot koolituse kohta leiate SIIT.

Kui tugevad on sinu konkurendid?

Liiga tugeva konkurentsi puhul ei tasu oma nina asjasse toppida, sa ei jää ellu! Sarnaselt eelnevale meetodile, kus trükkisid enda toodet kirjeldava märksõna Amazoni otsingumootorisse, tuleks nüüd tähelepanu pöörata konkurentidele ning sellele, kui tugevad nad on. Ava paar tootelehte ning vaata, kui hästi su konkurendid ennast turundavad:

1. Kui palju on konkurentidel reviewsid ning kui kõrge on nende keskmine hinnang? Kui enamus su konkurentidel on rohkem kui 500 review-d, siis on tegemist ülesmäge lahinguga. Nendega samal tasemel konkureerimine võtaks sul aega aastaid.

2. Kui palju ning millised on nende pildid? Optimaalne piltide arv on 7. Sageli raiskavad müüjad suurt potentsiaali kasutades vähem või laadides üles mitu väga sarnast (ja ebakvaliteetset) pilti. Silmas tuleb pidada, kas pildid innustaksid sind toodet ostma. Kas nad tekitavad “wow” efekti? Kui kõik seitse pilti näevad välja nagu otse telereklaamist ning iga pilt näitab erinevat toote omadust või kasu, on tegemist tõenäoliselt tugeva müüjaga.

3. Kui paeluvad on nende müügitekstid? Kas nende kirjastiil ja -vorm on suunatud sihtgrupile? Kas tekstides kasutatakse pilkupüüdvaid omadussõnu ja sõnaosavaid väljendeid, mis suunavad lugejat müügiotsuse poole?

Kas suudad eristuda nii, et see ka kliendile korda läheb?

Kas sa lahendad mõnda probleemi oluliselt paremini, lihtsamini või mugavamalt kui sinu konkurendid? Või on sinu tootel oluliselt parem pakend või bränding, mis kliendile piisavalt emotsionaalset väärtust pakuks, et ta ostu sooritaks? Kas suudad seda kõike pakkuda vähemalt sama hea või parema hinnaga kui konkurendid? Kui sinu toote bränding ning positsioneerimine on siiamaani olnud pigem eksklusiivne ning see kajastub ka üle 30% turu keskmisest kõrgemas hinnas, võib Amazonis müümine osutuda pigem keeruliseks. Kuigi ilus pakend, vinge bränd ja turundus on head plussid, otsivad enamus Amazoni ostlejaid eelkõige parimat lahendust oma probleemile ja võrdlevad sinu toodet kümnete konkurentidega.

Kas sa suudad jääda kasumlikuks?

Iga äri eesmärk on olla jätkusuutlik ning kasumlik, nii ka antud juhul. Oma edu kindlustamiseks pead kindlaks tegema, kas peale kõiki kulusid jääb sulle ka midagi kätte. Amazon on loonud kalkulaatori, et aidata ettevõtjatel välja arvutada võimalikku kasumimarginaali. Sisendiks on sul vaja valemisse lisada toote planeeritud lõpphind, toote omahind ning Amazoni lattu saatmise logistikakulu ühe toote kohta. Tulemuseks saadud kasumimarginaalist tuleks veel maha arvata Amazoni reklaamikulud, platvormi tasud ning muud turunduskulud. Kalkulaatori leidmiseks sisesta Google’i otsingumootorisse “FBA revenue calculator”, vali soovitud turg ning sisesta mõne konkurendi toote pealkiri või tootekood (tavaliselt on see tootelehe URL-s kohe peale tähekombinatsiooni “dp”).

Kui vastused antud küsimustele olid positiivsed, oled läbinud esimese Amazoni kadalipu edukalt! Kui aga tuli välja, et turul puudub nõudlus, konkurents on liiga tugev või kulutused söövad marginaalid ära, pole hullu! Oled säästnud tuhandeid eurosid ja sadu tunde vältides turuvõitlust, mida on raske võita. Järgmise sammuna tasub tulemused koos kogenud Amazoni konsultandiga üle vaadata, kuna Amazoni platvorm on nüanssiderohke ning tulemuste õige interpreteerimine on vähemalt sama oluline kui nende kogumine ja olulisi erandeid kehtib igale reeglile.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757