Autor: Maarit Eerme • 16. jaanuar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti e-poed küsivad liiga palju andmeid

Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät rääkis raadiosaates „E-kaubanduse areng ja tulevik“, et meie e-poed on harjunud küsima klientide käest liiga palju andmeid ning eriti vanemad inimesed kardavad just seetõttu internetist osta.

Eesti e-kaubandus kasvab aastas 25-35%. „Ma arvan, et Eesti e-kaubanduse maine on üle Euroopa Liidu keskmise, meil on veel arenguruumi,“ ütles Väät. Trendide poole pealt rääkis ta, et nende tellitud uuringust selgus, et mobiilist ostlemine ületab tavaarvutist ostmine. „Eesti e-poodide kõige suurem puudujääk on just mobiilivaates ning siin on kõige suurem kasvupotentsiaal,“ leiab Väät.

Uuringust selgus ka, et noored ei ole nii väga riigile truud ja nad on riskialtimad tellimaks endale tooteid kahtlastest e-poodidest, mis asuvad kuskil Malaisiais. „Vanemad inimesed eelistavad just suuremaid ja tuntumaid e-poode.“

E-pood peab olema turvaline

Väät rääkis, et kümnest ettevõttest üheksa, kes nende käest Turvalise Ostukoha märgist taotlevad, saavad liidult kahe kuni nelja leheküljelise tagasiside, mis tuleb veebis muuta. „Päris karmid tingimused, mis ei ole õhust võetud, vaid on seaduse täitmine. E-pood peab olema turvaline, et tarbija õigused oleksid täidetud,“ sõnas Väät. Kõige rohkem on e-poodidel probleeme tagastamise ja garantii tingimustega, mis vajavad liidu juhi sõnul üldiselt e-poodidel täiendamist, kuna on puudulikud.

„Näiteks pani üks Eesti e-kaupmees esilehele suure teksti, et kliendil on õigus 14-päeva jooksul kaupa tagastada, ning tema müük kasvas märgatavalt,“ tõi Väät ühe näite. Tema sõnul ei tasu karta tagastamist, sest see annab e-poele usaldusväärsust ja müüki juurde. „Kui kliendile kaup ei sobi, siis tal on võimalus see tagasi saata, peaasi et oleks rikkumata.“

Tema sõnul võib e-kaupluse liidust välja visata ja turvalise ostukoha märgise ära võtta, kui ettevõttel on üle kahe tarbijavaidluskomisjoni negatiivse otsuse. „Meil on olnud kaks juhtumit, kus ühel e-poel on märgis ära võetud. Üks neist keeldus sellest ning nüüd läheme arvatavasti kohtusse.“

Kahtlastest e-poodidest, mida varem pole kuulnud, ei tasu Väädi sõnul kaupa osta. „Tarbijakaitseameti mustas nimekirjas ei ole üldiselt väga tuntud e-poode. Üldiselt on Eesti e-kauplused korralikud.“ Ta lisas, et Eesti e-poed on tegelikult päris heas seisus ja turvalised, kuna nende eesmärk on siiski palju müüa.

Kuula Tõnu Väädi intervjuud raadiosaates „E-kaubanduse areng ja tulevik“. Saadet juhib Art Lukas Maksekeskusest.

Saadet toetab DPD Eesti.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757