Autor: Maarit Eerme • 7. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kafo: Kliente tuleb e-poes harida

Kafo e-kaubanduse arendusjuht Urmas Piik rääkis Äripäeva raadiosaates "E-kaubanduse areng ja tulevik, et kuna nende tooted on küllaltki kallid, siis nad harivad klienti läbi kodulehe oleva blogi. Tema sõnul ongi nende ülesanne aastate jooksul kõnetada, teadmisi jagada ning kinnitada kliendile, et Jura on kohvimasin on kliendile parim valik.
Lauri Post ja Urmas Piik
Foto: Andras Kralla

Piik ütles, et Kafo e-poodi arendades oli õppetunde omajagu, kuid ta soovitas mõelda, et kas on täiesti uut veebi vaja. „Mulle tundub, et ei maksa oodata 5 aastat ning hakata nullist uuesti pihta vaid mõistlikum oleks tegeleda pidevalt veebi parendamisega. Seda soovime ka meie hetkel enda veebiga teha,“ ütles Piik. Ta lisas, et kuna neil ennem ei olnud e-poe võimekust siis tuli neil mitmeid asju enda jaoks ümber mõelda.

UX/UI disainistuudio Bit Finer asutaja ja tegevjuht Lauri Post ütles, et tema tõenäoliselt täna midagi teisiti, kuna Kafo e-pood oli täpselt planeeritud. Piik lisas, et seal ei olnud suuri üllatusi ning nad olid jooksvalt kursis asjade seisuga. „Põhjalikku planeerimist soovitan kõikidele, kes taolise e-poe arendamise projekti peaksid ette võtma,“ ütles Piik.

Kuidas Kafo e-pood ennast turundab?

„Võib öelda, et kogu meie kampaania ja turundussõnumid on ülesehitatud sedasi, et kliendi esimene puutepunkt on kafo.ee veeb. Teeme palju online-reklaame ning sealt on loogiline jätk, et klient jõuab veebilehele, kus ta saab kohe ostu sooritada, kauba kohta infot uurida või liikuda edasi Tallinna või Tartu esinduskauplustesse,“ rääkis Piik. Tema sõnul on esimese aastaga kujunenud kaks põhilist turunduskanalit Facebook Ads ja Google Ad, ilma milleta nad ei saa. Kampaania põhiselt kasutatakse ka teisi kanaleid.

Tahame kliente harida

Kafo müüb häid kohvimasinaid, mille hinnad jäävad 500 ja 2000 euro vahele kodukasutusmasinate puhul ning seetõttu tegelevad nad palju sellega, et klienti harida läbi enda blogi. Piik ütles, et Jura bränd on Eesti turul hästi teada, aga igapäevaselt näevad nad vaeva, et veelgi rohkem rääkida, mida miski tähendab. Tema sõnul ongi nende ülesanne aastata jooksul kõnetada, teadmisi jagada ning kinnitada, et Jura kohvimasin on kliendile parim valik.

„Üks tähtsamaid asju on esmamulje. Klient peab aru saama, kuhu ta sattus ning miks seal pakutav toode on teistest parem,“ rõhutas Post. Ta rääkis, et antud kaubamärgi puhul peab toote presenteerimine olema üle keskmise, et see tunduks kliendile atraktiivne, kuna see aitab tal ostuotsusele jõuda.

Piigi sõnul soovivad nad, et inimesed ostaksid endale just kõige paremini sobiva kohvimasina. „Meie eesmärk ei ole inimestele kohe uus kohvimasin maha müüa vaid kutsume neid julgesti esindusi külastama. Seal on meil kogu kohvimasina valik olemas, mida saab proovida ja müügiesindajalt lisa küsida.“ Ta ütles, et nad küsivad klientidelt ka palju tagasisidet ning uuritakse, kuidas otsustati kauplusesse tulla ning kus tooteid märgati. „Üldiselt vastatakse, et satuti veebilehele ning tundus põnev masin ja taheti rohkem selle kohta teada.“

Suured ostud esindusest, väiksemad e-poest

„Suurte ostude jaoks eelistatakse tihtipeale esindust ning tarvikuid ostetakse peamiselt e-poest,“ rääkis Piik. Ta ütles, et on ka kliente, kellel on juba 10-15 aastat juba Jura masin olnud, siis tal ei ole probleem ka uus masin e-poest tellida. Esmatellijad külastavad Piigi sõnul esindust rohkem. „Küll aga on lisatarvikud ja näiteks kohvi e-poest lihtsam tellida. Selle puhul on näha, et mobiili osakaal kasvab jõudsalt. Klient näeb kohvimasina juures, et palutakse filtrit vahetada, klient võtab taskust telefoni välja ning teeb tellimuse kohe ära.“

Post lisas, et ilma mobiilita enam ei saa ning selle osakaal kasvab. „Praegu toimub sedasi, et klient teeb eeltööd mobiilis ja desktopis ning ost läheb rohkem mobiili.“ Piik ütles, et neil on kindel samm e-poe mobiilisõbralikumaks tegemine. „Näeme, et seda saab veel paremaks muuta.“

Tüüpilised vead ostukorvis

UI/UX disaineri sõnul on paljudel e-poodidel vead just ostuprotsessis. „Alates sellest hetkest, kui inimene vajutab lisa toode ostukorvi ja hakkab maksma, siis seal tekib meeletu rahakadu ja palju oste jääb pooleli.“ Post rääkis, et nad üritavad neid probleemkohti üle e-poodide pidevalt kaardistada ja ka parandada. „Mõningatel juhtudel on ka sellest eelnev protsess alahinnatud ehk mõtlen siin seda, et miks on just see e-pood teistest parem ja kuidas on tooted presenteeritud.“ Ta rõhutas, et kui inimestel ostusoovi ei teki, siis on keeruline müüa.

Kafo e-kaubanduse juht Urmas Piik ütles, et algselt nad enda e-poe ostukorvis ei näidanud palju kauba transport maksab ning paljudel klientidel jäi ost seal pooleli. „Hetkel oleme lisanud ostukorvi loenduri, mis näitab, kui palju peab veel ostma, et saada tasuta transporti. Transpordi võimaluste näitamine vähendas meie ostukorvi hülgamist,“ rääkis Piik.

Kuula Äripäeva raadiosaadet „E-kaubanduse areng ja tulevik“ ning saad täpselt teada, kuidas valmib üks kasutajasõbralik e-pood. Saadet toetab DPD Eesti. Saadet juhib Art Lukas, Maksekeskusest.

Kafo e-poes on umbes 200 toodet ning nende e-pood töötab WooCommerce ja Wordpressi peal. E-poe arendus võttise aga 6 kuud, mille aja jooksul viidi läbi põhjalik eeltöö ning uuringud. Esimene veebidisain saadeti agentuurile tagasi, kuna ettevõttel ei tekkinud seda tunnet, mis Kafo jaoks oli oluline. E-poe investeering oli umbes 30 000 eurot ning tegemist on custom made lahendusega.

Foto: Raul Mee

Kafo e-pood võitis 2018. aasta veebruaris Baltic E-commerce Summit 2018 kõige kasutajasõbralikuma e-poe tiitli toidu ja joogi kategoorias.

10. aprillil kuulutatakse Apollo Mustamäe kinos välja 2019. aasta kõige kasutajasõbralikumad e-poed Baltikumis. Kui soovid ka enda e-poe konkursil proovila panna, siis pane enda e-kauplus konkursile kirja SIIN.

Kui on soovi enda e-poodi paremini turundada, siis soovitan osaleda Taavi Raidma e-kaubanduse turunduse meistriklassis. Rohkem infot leiate SIIT. Ja kui tunned, et e-poe käive võiks olla suurem, siis tuleb Viljo Vabriti e-poe optimeerimise meistriklassi. Rohkem infot leiad SIIT.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757