Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahu ehk hinnakasvuga korrigeeritud müügitulu kasv aeglustus mais kahe protsendini. Selline tugev kasvu aeglustumine oli oodatav, kuna ka Swedbanki hinnakasvu arvestav kaardimaksete kasv pidurdus mais järsult, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.

- Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina. Foto: Andras Kralla
Tarbijate kindlustunne hakkas nõrgenema juba möödunud aasta sügisel, kuid viimastel kuudel on kukkumine olnud väga kiire. Tõsi küll, osalt rikub kindlustunde ajalist võrdlust selle mõõtmisel hiljuti toimunud metoodika muudatus. Kuigi tarbijate kindlustunde üldine näitaja on oluliselt nõrgenenud, siis inimeste kindlustunne kestvuskaupade ostmiseks eesoleva aasta jooksul on jätkuvalt väga tugev. See näitab ilmselt inimeste soovi kiire inflatsiooni juures oma raha kasutada ja hoida seda vähem hoiustel.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.