• 30.06.22, 11:38

Mertsina: jaekaubanduse väljavaade on kiiresti halvenenud

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahu ehk hinnakasvuga korrigeeritud müügitulu kasv aeglustus mais kahe protsendini. Selline tugev kasvu aeglustumine oli oodatav, kuna ka Swedbanki hinnakasvu arvestav kaardimaksete kasv pidurdus mais järsult, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Foto: Andras Kralla
Tarbijate kindlustunne hakkas nõrgenema juba möödunud aasta sügisel, kuid viimastel kuudel on kukkumine olnud väga kiire. Tõsi küll, osalt rikub kindlustunde ajalist võrdlust selle mõõtmisel hiljuti toimunud metoodika muudatus. Kuigi tarbijate kindlustunde üldine näitaja on oluliselt nõrgenenud, siis inimeste kindlustunne kestvuskaupade ostmiseks eesoleva aasta jooksul on jätkuvalt väga tugev. See näitab ilmselt inimeste soovi kiire inflatsiooni juures oma raha kasutada ja hoida seda vähem hoiustel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 22.05.25, 16:00
27 aastat tippdisainiäris – preemiumbrändide kaupluse asutaja jagab õppetunde
“Kui ma saaksin alustada uuesti, investeeriksin oma kinnisvarasse, mitte ei rendiks kauplusepinda,” kõlab preemiumbrändide kaupluse Lartusi asutaja Karin Mängeli üks õppetund.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele