Autor: Omniva • 28. oktoober 2021

4 võimalust, kuidas pakkuda konkurentsi e-kaubanduse gigantidele

Viimastel aastatel on ka Eesti e-kaubanduses maailma tabanud sündmuste valguses toimunud buum. Pandeemia alguses tekkis uusi e-ärisid nagu seeni pärast vihma. Kui algul jättis mitmete kiiruga püsti pandud e-poodide kasutajakogemus soovida, siis nüüdseks on olukord oluliselt paranenud. Korralikku e-poe klientuuri ei tasu piirata, seega tutvu järgmiste nippidega, kuidas oma e-äriga baltikumi laieneda.

Omniva pakiautomaatide kaudu on võimalik saata pakke üle Baltikumi.

Vaata Baltikumi ühtse turuna

Kõik maailma e-kaubanduse suured tegijad (Amazon, Asos, About You, Aliexpress jne) näevad Baltikumi ühtse turuna. Kuna Baltikumi riigid üksikuna on sageli liiga väikesed, et neile eraldiseisvalt keskenduda, laienetakse kogu regiooni korraga. Tegelikult võiksid ka kohalikud kaupmehed sama põhimõtte järgi käituda.

Põhjused oma klientuuri piiramiseks praktiliselt puuduvad. Väiksemad e-poed ei peaks kartma seda, et saadetiste edastamine Lätti või Leetu on ülemäära keeruline. Näiteks Omniva kaudu saab kaupa saata üle Baltikumi täpselt samamoodi nagu seda saab teha Eestis, kuna identne ja tihe pakiautomaadivõrk katab ettevõttel kogu Baltikumi. Samamoodi pakub Maksekeskus ka pan-Balti makselahendust.

Lätti ja Leetu saab kaupa saata täpselt samasugustesse Omniva pakiautomaatidesse

Kuna suur osa e-ostlejaid valdab ka inglise keelt ning Eestis eksisteerival e-poel on sageli ingliskeelne leht olemas, siis pole välismaale laienemiseks isegi tingimata vaja hakata oma e-poe lehte kohalikku keelde tõlkima. Tulevikus on see loomulikult pluss, aga alustada saab ka ilma.

Kui oled kohalikud tarne- ja makselahendused tööle saanud ning pood on tarbijatele avatud, siis hoolitse ka targa digiturunduse eest, et uued kliendid sind märkaks.

Tee tellimus kliendile jälgitavaks

Selleks, et juhtida klientide ootusi juba ostukorvis, jaga talle ausat informatsiooni kauba kohalejõudmise aja osas. Seejuures arvesta kuvatud aja sisse lisaks tarneajale ka tellimuse menetlusele, komplekteerimisele ja üleandmisele kuluv aeg.

Lisaks, informeeri klienti tarneahela igas etapis. Klient tahab teada, kus on tema tellimus, millal see teele pannakse ja millal see kohale jõuab. Kui teavitad sellest klienti ise proaktiivselt, siis pakud kliendile meelerahu, läbipaistvat tarnekogemust ning säästad end tõenäoliselt ka nii mõnestki kliendipäringust.

Paku lähedasemat ning rohelisemat ostukogemust

Hea võimalus, kuidas teistest erineda ning kliendile paremat ostukogemust pakkuda, on pakendamine. Lisaks sellele, et pakend peab olema paras ja mitte raiskav, võiks see olla ka oma materjalilt ja sisult keskkonnasäästlik. Kui täismahus keskkonnasäästliku pakendi rakendamine käib esialgu üle jõu, siis tasuks pakkuda kliendile vähemalt erinevaid pakendilahendusi. Nii saab klient ise otsustada, kas ta on nõus keskkonnasäästliku pakendi eest mõnevõrra rohkem maksma või mitte. E-kaubanduse uuringud näitavad, et koguni 57% tarbijaist on nõus keskkonnasäästliku tarne ja pakendi eest maksma rohkem kui 10% enam. Lisaks on uuritud, et 78% tarbijaid ostavad parema meelega tooteid, mis on selgelt märgistatud keskkonnasõbralikuks.

Sama kehtib ka tarnevalikute puhul – tulevikus kui need valikud ka tarnepakkujate poolt luuakse, tuleks luua kliendile valikuvõimalus ka tarne keskkonnasäästlikkuse osas. Kusjuures äärmiselt oluline on ka see, kuidas keskkonnasõbralikuma tarne säästu kliendile kommunikeeritakse. Sageli kasutusel olev CO2 koguste näitamine ei too pooltki nii häid tulemusi, kui see kui kuvada kliendile, mitu puud keskkonnasõbralik tarne säästaks.

Kolmandaks on kohalikul kaupmehe võimalus pakkuda ka lähedust füüsilises mõttes. Tee kliendile selgeks, et tema tellimus pannakse teele naaberlinnast või riigist, mitte ei tule teisest maailma otsast. Ka sealt tulenev keskkonnasääst on kliendile oluline ning aitab teda sinu e-poodi tagasi tuua.

Paku mugavat tagastuslahendust

Valdkond, milles Eesti e-kaubandus on veel lapsekingades, on tagastused. Kui vaadata Baltikumis populaarsust kogunud edukaid rahvusvahelisi e-poode (näiteks ASOS ja AboutYou), siis nende ühisnimetajaks on mugavad tagastuslahendused. Tagastus on sageli juba ette vormistatud ning kliendil on võimalik tellimus tagastada samast kanalist, kust pakk teele pandi. Lisaks on aeg, mil kaupa tagastada võib, kliendi vaates piisavalt pikk.

Kui esmapilgul võib paista, et e-poele toob mugava tagastuslahenduse pakkumine vaid kulusid ja asjatuid riske, siis tegelikult luuakse hea ja selge tagastuslahendusega hoopis oma klientides usaldust ning garanteeritakse, et ta naaseb sinna ostlema ka järgmisel korral. Eelnimetatud suured e-poed toovad mugava ja tasuta tarnelahenduse tugevalt esile isegi oma reklaamikampaaniates – ka see on kindlasti üks nende edu mõjutajaid.

Kui kliendikogemus on toodet tagastades sama hea kui toodet ostes, siis tunneb klient end vabalt. Mida vabamalt tunneb klient oma ostu tehes, seda suurem on jällegi tema ostukorv. Seega, pigem julgusta oma kliente tagastuslahendust proovima, kui et hirmuta neid ebamugavate tingimustega eemale. Tee tagastusvõimalus ja selle lihtsus kliendile selgeks juba enne kui ta ostu sooritab.

Kas soovid oma tegevusega laieneda teistele Baltikumi turgudele või pakkuda klientidele võimalust tellida kaup endale lähimasse pakiautomaati ja see vajadusel sealt ka mugavalt tagastada? Tutvu Omniva ärikliendi võimalustega lehel https://www.omniva.ee/ari või võta meiega ühendust aadressil [email protected].

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700