• 14.01.09, 17:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA detsembri jaemüügi raske maandumine

USA jaemüüjatel polnud detsembris põhjust rõõmustada. Müük kukkus kaks korda rohkem kui analüütikud ootasid.
Töötuse kasv ning tarbija tugev kulude piiramine alates väljas söömisest kuni autoostuni kukutasid jaemüüki 2,7%. Kui numbritesse sisse arvestada ka automüük, kukkus jaemüük tervelt 3,1%.
2008. aastal kadus USAs 2,6 miljonit töökohta ning see on jaemüüki jätnud oma sügava jälje. Jaemüüjatest pole siiani keegi terve nahaga pääsenud ning kadusid kandsid nii maailma suurim jaemüüja Wal-Mart kui nende konkurent Macy's.
"Tarbija tõmbub tagasi. Aasta esimene pool tuleb rõske nii kulutustes kui ka majanduses," kommenteeris Bloombergile BMO Capital Marketsi majandusteadlane Michael Gregory.
Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid detsembrikuu jaemüügi vähenemist 1,2% võrra. Prognoosid olid negatiivsest 0,3%st kuni negatiivse 3,5%ni.
Jaemüük vähenes 2008. aastal 0,1% võrreldes 2007. aastaga. Ka novembrikuu müüki korrigeeriti veelgi negatiivsemaks ning -1,8%st sai -2,1%.
Kolmeteistkümnest jaemüügi kategooriast üksteist näitasid detsembris vähenemist, mida vedas bensiini müügi vähenemine 16%. Toidupoodide müük alanes alates 2002. aastast kõige rohkem ning restoranid kannatasid enim alates 2001. aastast. Vaid tervise- ning ilupoed näitasid detsembris tõusu.
Kallite ostude osakaal on samuti tugevalt langenud. Automüük kukkus detsembris 36%. Eelmine aasta oli automüügi jaoks kõige hullem alates 1992. aastast.
Olemasolevate poodide müük kukkus eelmise aasta kahe viimase kuuga 2,2%, tehes pühadehooaja müügist kõige kesisema perioodi üle nelja dekaadi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 09:50
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele