• 20.04.09, 16:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbijad kaebavad enim tööstuskaupade üle

Tarbijad esitasid märtsis tarbijakaitseametile 225 avaldust, sh kaubanduse kohta 103, millest kõik olid seotud tööstuskaupadega, teatas amet.
Tarbijakaitseamet koostas märtsis kaubandus- ja teenindusettevõtetele 421 kontrollakti. Kontrollimise põhjal tehti 6 ettekirjutust, 103 otsust väärtegude kohta kogusummas 93 280 krooni, suulise hoiatusega piirduti 6 korral.
43 kaebust laekus märtsis tehnikakaupade kohta (sh kodutehnika, arvutid ja tarvikud, telefonid ja muud sidevahendid, TV-, muusika- ja raadiokaubad). Probleemid mööbliga olid kaebuste sisuks 9 korral ning jalatsid ning käekotid ja kohvrid valmistasid tarbijatele peavalu kokku 28 korral. Rõivaste ja teiste tekstiilitoodetega seoses kaevati märtsis 8 korral, teatas tarbijakaitseamet.
Teenuste kohta laekus 115 pretensiooni, mis jagunevad järgmiselt: 24 internetikaubanduse kohta, 14 turismiteenuste kohta, 10 ehitusteenuste kohta, 9 kaabel-, digi-, satTV kohta, 7 kaugmüügi kohta, 6 finantsteenuste kohta jne.
Tarbijakaitseameti info ja nõustamise telefonil 6 201 707 nõustati tarbijaid märtsis 1258 korral.
Tööstuskaupadega oli probleeme 648 korral. Palju oli probleeme tehnikakaupadega, millest ainuüksi arvutitega seoses oli probleeme 108 helistajal, kes tundsid muret arvuti kehva kvaliteedi ning remondiaja venimise üle. Telefonide ning sidevahendite pärast helistati 63 korral ning kodutehnika pärast 49 korral. Viimaste puhul polnud tarbijad rahul sellega, et poest ostetud kaup osutus ebakvaliteetseks või polnud töökorras. 37 telefonikõnet tehti märtsikuus mööbli pärast.
Märtsikuus tekitasid toidukaubad küsimusi 49 korral. Peamiselt kurdeti toidukaupade kvaliteedi, realiseerimistähtaja ületanud kauba või hinnaerinevuste üle.
Teenustega seoses helistati 375 korral. Finantsteenuste pärast helistati märtsis 55 korral. Küsimusi tekitasid nii erinevad laenud, liisingud kui ka inkassofirmade käitumine ning erinevad arved. Teistest rohkem küsiti ka kaugmüügi (sh internetikaubandus) kohta – 35 korral ning eluasemekulude kohta – 36 korral. Turismiteenuste kohta küsiti infotelefonilt nõu 32 korda.
Reklaamidega seondus 11 kõnet, mille puhul enamasti poldud rahul reklaami eksitava sõnumiga või pealetükkiva esitusviisiga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 18:25
Müük kasvab, kui kasutad korralikku logistikat
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele