Autor: Kaubandus.ee • 20. mai 2009
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Emor: Tallinna toidupoodidel sama hinnatase

Toidukaupade hinnatase on Tallinnas Prismas, Maximas ja Säästumarketis praktiliselt sama – ligikaudu 630kroonise ostukorvi korral on erinevus alla ühe krooni, selgus TNS Emori igapäevakaupade hinnaseirest.

Selveri ostukorv on võrreldes eelmiste perioodidega muutunud soodsamaks, olles nüüd viie kaupluse keskmisest 3% kallim.

Uuringu projektijuhi Mari-Ann Bankieri sõnul on hinnaerinevused poodide lõikes kõige väiksemad sagedasti ostetavates tooterühmades nagu piimatooted, sai-leib ning puu- ja köögiviljad. Piima hind soodsaimas ja kalleimas ostukohas erineb vaid 20 senti ja keefiri hind kümme senti. Täpselt sama hinnaga võib vaadeldud viiest poest osta aga näiteks Kirde saia ja banaane. Suuremad on hindade erinevused liha- ja vorstitoodete, juustu ning maiustuste kategoorias.

TNS fikseeris hinnad 13. mail järgmistes Tallinna kauplustes: Sõle Säästumarket, Punase tn Maxima, Rocca al Mare Prisma, Ülemiste Rimi ja Tondi Selver. Igapäevakaupade hinnaseire viiakse läbi kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kus ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Igas poes ostetakse samu tooteid. Hinnad fikseeritakse kassatšeki alusel.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pereeelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.

Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suur (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel

kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757