Saime ühel hetkel aru, et siseturul pikka perspektiivi kasvuks enam ei ole ja seetõttu laiendame agressiivselt oma tegevust välisturgudel, ütles Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
"Eksport moodustab meie käibest 30% ja see on suunatud pidevale kasvule. Saime ühel hetkel aru, et siseturul pikka perspektiivi kasvuks enam ei jätku ja seetõttu laiendame agressiivselt oma tegevust välisturgudel nii otsese ekspordi kui ka ülevõtmiste näol," lausus Kalvi.
Ta lisas, et Liviko on ostnud endale Lätti ja Leetu ettevõtte ning tänasel päeval ka osaluse Jaapani ettevõttes. "Otsime erinevaid viise kasutades võimalusi ekspordimahu kasvatamiseks. Usun, et see õnnestub."
Kalvi rääkis, et Liviko on alati orienteeritud pikaajalisele koostööle partneritega. "Üldiselt väga harva teeme üksikuid projekte, mis on ainult ühekordse ärina mõeldud. Reeglina ehitame koostöösuhteid pikkadeks aastateks, isegi kui leping on sõlmitud 1-2 aastase tähtajaga, siis eelkõige on meie poolne huvi fikseerida mingi tähtajaline leping. See annab meile võimaluse avada toodete hinnad läbirääkimisteks."
Samas nentis Liviko juht, et nende jaoks ei ole küsimus selles, kas ekspordilepingute tähtajad saavad ümber ja eksport jääb seisma. "Pigem oleme meie reeglina need, kes lepinguid avavad ja kellega soovitakse koostööd teha. Juhul, kui ka ei taheta või ei jätku piisavalt tarbijaid, siis see koostöö raugeb nii või teisiti."
Ta lisas, et seal, kus see koostöö on täna käima läinud, töötab see ka pikki aastaid. Me ei vaheta reeglina kiirelt ja sageli oma partnereid. Lepingud, mis meil täna kehtivad ei ole sõltuvad tähtajast ega ole meie riskiobjektid, märkis Kalvi.
"Pigem on see meie enda initsiatiiv olnud, kui me tahame ühel hetkel lepinguid läbirääkimiseks avada. Meie huvides on tähtajalisi lepinguid sõlmida. Sõltuvalt olukorrast istume, kas igal aastal või paari aasta tagant maha," sõnas Kalvi.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.