• 30.12.11, 09:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toidu hinnatõus langes novembris 4,3%-le 

Kui septembris oli toidukaupade aastane hinnatõus 9,3% ja oktoobris 6%, siis novembris langes see 4,3 protsendile.
Kaupade jaemüük suurenes novembris mullu sama ajaga võrreldes püsivhindades 3%, teatas statistikaamet. Kasvule avaldas osaliselt mõju toidukaupade hinnatõusu aeglustumine.
Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.
Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 319,5 miljonit eurot. Jaemüügi kasvu mõjutasid enim toidukaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta novembriga võrreldes 4%. Suure osatähtsuse tõttu andsid toidukaupade kauplused ligi poole kogu jaekaubandusettevõtete jaemüügi juurdekasvust.
Eelmiste kuudega võrreldes aeglustus oluliselt tööstuskaupade kaupluste jaemüügi kasvutempo. Kui eelneval kahel kuul suurenes neis kauplustes jaemüük aastases võrdluses 6-7%, siis novembris oli suurenemine 1%. Tööstuskaupade kaupluste kasvutempo aeglustumise üheks põhjuseks oli eelmise aasta novembri kõrge võrdlusbaas.
Eelmise kuuga võrreldes vähenes novembris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 5%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli novembris 400 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 80%. 2010. aasta novembriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 9%, eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 3%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 20:06
Prisma võitleb säästliku töörõivateenuse abil tekstiilijäätmetega
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele