Paljud meist jätavad restoranis kelnerile jootraha. Kuid rootslasest restoraniomanik Carl Jan Granqvist võrdleb Expresseni veergudel seda kommet prostitutsiooniga.
Endise kelnerina toob Granqvist kelneri ja prostituudi ameti vahel paralleeli, sest mõlema puhul maksab klient hea suhtluse eest peale. „Kelnerina ma tundsin ennast räpasena, kui keegi tahtis mulle ekstra maksta töö eest, mille eest ma niigi palka sain,” rääkis Granqvist.
Näiteks Ühendriikides ja Kanadas on klientide jootraha arvestatudki kelneri palga osaks, seevastu Rootsis pole tipi jätmine kombeks. Kui mõni purjus klient jootraha jätabki, jagavad ettekandjad ja köögipersonal selle omavahel ära, kirjutab Expressen.
Seotud lood
Tehnoloogiapartner Nixor on partner selle sõna kõige otsesemas mõttes – koostöös klientidega arendatakse välja täpselt nende vajadustele vastavad info- ja turvatehnoloogiad, efektiivsed ja töökindlad süsteemid, mis toetavad äri pikaajalist edu. Spetsiaalselt kaubandusettevõtete jaoks loodud kassatarkvara NexuFront käib efektiivsuse, turvalisuse ja tehniliste võimaluste poolest alati mitme sammu võrra ees. Pidevalt arenduses olev platvorm on operatiivne ning võimaldab teha kohandusi vastavalt tehnoloogia arengule ning jaemüügi muutuvatele vajadustele.