Eesti Post kommenteeris uudist, et Eestis käivitus e-arvete rändlus, et operaatorite paljusus on tervitatav ja Soomes on 21 operaatorit, kelle vahel e-arved liiguvad.
"Rahvusvaheline praktika näitab, et roaming on klientidele kasulik ja operaatorite paljusus tervitatav – Soomes on näiteks 21 operaatorit, kelle vahel arved liiguvad,“ kommenteeris logistikadivisjoni juht Toomas Türk.
Türgi sõnul tuleb operaatori valikul jälgida hinnapaindlikkust, tehnoloogiat ja kompetentsi, aga ka võimekust erinevaid kanaleid kombineerida (elektrooniline ja füüsiline) ja integreerida olemasoleva majandustarkvaraga ning oskust andmekvaliteeti korrastada. "Roaminguga lihtsustub Eesti Posti eArvekeskuse klientidele arvete saatmine ja vastuvõtmine,“ lisas Türk.
Eesti Posti eArvekeskus on olnud edukas ka Baltikumi üleste müügiarvete kättetoimetamisel ja plaanib lähitulevikus käivitada ka rahvusvahelise roamingu.
Elektroonsel teel edastatavate arvete osakaal tervikuna on üle 90% (peamiselt PDF-formaadis arved e-kirja teel). Ettevõtete vahel saadetavate digiarvete mahu kasv sõltub eelkõige arve vastuvõtja eelistustest, niipea, kui hakatakse omavahelistes kokkulepetes nõudma digiarvet, nende osakaal ka kasvab.
Digiarvete (ehk süsteemide vahel edastatavate arvete) kasvuks prognoosib Eesti Post sel aastal ca 10%, mis on kindlasti väga madal, kuid kasv sõltub eelkõige sellest, kui kiiresti suured arvete väljastajad ja suured arvesaajad digiarvetele üle lähevad.
Euroopas läbiviidud e-arvete uuring näitab, et Euroopas saadeti 2011. aastal 3 miljardit e-arvet. E-arvete osakaal kasvab keskmiselt 30% aastas.
Eesti Posti eArvekeskuse 2011. aasta andmete põhjal on elektroonsete arvete osakaal kasvanud kuust-kuusse üle 20% ja eriti jõudsalt on kasvanud riigisektoris e-arvete hulk. Avalikus sektoris on väga hästi läinud ostuarvete elektroonse menetluse kasutusele võtmine. Samas on avalikule sektorile edastatavate digiarvete osakaal jätkuvalt madal. Eraisikute arvete osakaal on ca 1/2 kogu e-arvete hulgast.
Seotud lood
Itella Information alustas mais e-arvete rändluse ehk roamingu pakkumist ettevõtetele, kelle arveldusprotsess on täielikult üle läinud infosüsteemide vahelisele e-arveldusele. Lisaks Itellale pakub e-arvete rändlust ka eArvekeskus, teatas Itella Information.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele