Eesti suurimad valmistoidu tootjate Salvesti, Põltsamaa Felixi ja Mamma sõnul valmivad valmistoitude retseptid ja uudistooted vastavalt tarbijate soovidele.
Salvesti turundusdirektori Ain Nõlvaku sõnul on nende valmistoitude retseptid koostatud traditsiooniliste roogade retseptide põhjal. „Oleme aluseks võtnud tarbijate soovid ja tehnoloogilised võimalused ning järginud ka erinevate perioodide toidutrende," rääkis Nõlvak. Viimase kümne aasta jooksul on nad vähendanud rasva, soola, lisaainete ja vürtside hulka roogades.
Felixi tootearendus algab turundusdirektor Marek Viiloli sõnul turutrendide vaatlemisest ja tarbijate vajaduste välja selgitamisest. „Tarbijatele on aina olulisemad ökoloogiliselt puhtad toiduained ja nende kasutamine." rääkis Viiol. Tema sõnul eelistatakse tooteid, milles pole kasutatud säilitus- ega lisaaineid ning neist põhimõtetest lähtuvalt on nad teinud muudatusi senistes retseptuurides ja toonud turule uusi tooteid. "Niii muutsime 2011. aastal suppide retsepte ning hakkasime kasutama ilma naatriumglutamaadi ja muude lisaaineteta puljongeid,“ kinnitas Viiol.
Viiloli sõnul on tarbijatele oluline ka mugavus, lihtsus ja käepärasus. „Inimesed ei soovi toidu tegemisele liialt aega kulutada ning otsivad uusi lahendusi toodete ja pakendite osas," kommenteeris Viiol.
"Kõige populaarsemad valmistoidud klassikalised supid – seljanka, borš, rassolnik," hindas Viiol. Tema sõnul on noorte inimeste maitsemeeltes märgata muudatusi, sest nad on valmis proovima uusi tooteid. .
Saarionen Eesti arendus- ja kvaliteedijuht Merje Kipsi sõnul on tarbijate eelistustes näha muudatusi. „Kümme aastat tagasi olid valmistoitude seas populaarsed salatid, täna eelistavad tarbijad pigem võileibu ja erinevate köökide maitseid,“ sõnas ta.