• 11.12.14, 15:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pretensiooni esitamise õiguse ja kasutusjuhendi nõuete vastu eksis kuus poodi

Vastavalt tööplaanile kontrollis tarbijakaitseamet tänavu oktoobrist novembrini kokku 91 kaupluses üle Eesti, kas tarbijale antakse tõest teavet pretensiooni esitamise võimaluste ja garantiitingimuste kohta ning kas tehniliselt keerukatel toodetel on kaasas eestikeelne kasutusjuhend. Rikkumisi tuvastati kuues kaupluses.
Järelevalve käigus külastasid ametnikud Koduextra OÜ, Bauhof Grupp OÜ, Expert Eesti OÜ, Kornelius OÜ, Klick Eesti AS-i, Antista AS-i ehk Euronicsi, Adelli Kaubanduse OÜ ehk Bagguse, Kimsi Kaubad OÜ Extra Style, Slavichair OÜ, Bauhaus Eesti OÜ, Morande Shoes OÜ VIP Kinga, Optimera Eesti AS-i Ehituse ABC, OÜ Tradilo Fixuse, Rademar OÜ, Espak Pärnu AS-i ja Espak Viljandi AS-i, ETK Jaekaubanduse AS-i, Järva Tarbijateühistu ja Kilingi-Nõmme MÜ E-Ehituskeskuse, Handymann OÜ, KPG Kaubanduse OÜ, THS Elektroonika OÜ, Ottender Plus AS-i Tuhat1 Kodumasinate, LPP Estonia OÜ Reservedi, Croppi, House’i ja Mohito, Tevo Kaup AS-i, Proware OÜ Hestia, Andermi OÜ, Angelgold OÜ, Stabira OÜ, eCig Group OÜ, Rautakesko AS-i K-rauta, Salmon ja Luts OÜ Salmo-ga Kalale, Silja Sport OÜ, Seppäla Estonia OÜ, Maratnosport OÜ, Aspent OÜ, Fie Jelena Vommi, LKA Enterprises OÜ Handbagi, OÜ Soo Planeti, Mini Hiire Ärid OÜ, Electrum AS-i, Valga Kodutehnika OÜ, Weekend Eesti OÜ, Yangsu OÜ, OÜ Kamill Plussi, OÜ Jõhvi Quest, Jaclyn OÜ Trendy bags & accessoriesi, PT MIKRO OÜ ITshopi ning Balti Äri OÜ Eligo Plussi kauplusi.
Samuti külastasid ametnikud Eesti Telekomi AS-i Elioni ja EMT, Elisa Eesti AS-i ning Tele2 Eesti AS-i esindusi.
Slavichairi juuksepikenduste salongis ei antud kontrollostu käigus soetatud juuksepikendustele kaasa kasutus- ehk paigaldusjuhendit. Aspenti kingakaupluses ja  Morande Shoesi VIP Kinga kaupluses Tallinnas Ümera keskuses anti tarbijale pretensiooni esitamise õiguse kohta valeteavet. Espak Pärnu kaupluses ei teadnud teenindaja pretensiooni esitamise õigusest midagi ning samuti puudus kontrollostuks võetud kuumapuhuril eestikeelne kasutusjuhend. Kasutusjuhend puudus ka ETK Jaekaubanduse Lihula E-Ehituskeskuses ning Kohtla-Järve Kamill Plussi mobiiltelefonide ja tarvikute poes.
Puudusega toote või teenuse puhul on tarbijal õigus esitada ettevõttele pretensioon kahe aasta jooksul alates ostetud toote või teenuse kättesaamisest. Garantii on aga kaupleja või tootja lubadus pakkuda teatud aja jooksul soodsamaid tingimusi, kui näeb ette seadusest tulenev kaheaastane pretensiooni esitamise õigus.
Tarbijakaitseamet alustas kontrolli tulemusel väärteomenetlust ettevõtete Aspent, Morande Shoes ja Espak Pärnu suhtes. Slavichair, ETK Jaekaubanduse Lihula E-Ehituskeskus ja Kamill Pluss kõrvaldasid kohe puudused.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et juba neljandat aastat korraldatud järelevalvekampaania pretensiooni esitamise õiguse ja garantii osas on oma järjepidevusega turgu korrastanud.  Kui amet 2011. aastal selleteemalise järelevalvega alustas, esines rikkumisi 47 protsendil kontrollitud ettevõtetest. Praeguseks on rikkumiste protsent peaaegu olematu.
Peamiselt on pretensiooni ja garanti ning kasutusjuhendiga seoses probleeme jalatseid ja tehnikakaupu müüvatel kauplejatel. Tulevikus suunabki tarbijakaitseamet oma järelevalve fookuse just nendesse sektoritesse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 15:59
Uue põlvkonna kaubandusplatvormid muudavad jaemüügi tulevikku
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele