Autor: Maarit Eerme • 25. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hinnalangus on muutnud tarbijad julgemaks

Rimi ostudirektor Margus Amori kinnitusel on Eesti jaekaubandusturul peamiseks hinnalanguse põhjuseks tihe konkurents – neli suuremat jaeketti jagavad omavahel väga väikeste vahedega 80% turust. Kaubanduspindade kasv on endiselt jätkuv ning iga klient on ülimalt oluline. Kõige suurem võitja on loomulikult tarbija.

„Eesti turul survestab hinnalangust kõige enam tihe konkurents, kuid tähtis on ka lähiturgudel toimuv – Leedu valmistub Lidl´i turule tulekuks, hinnasõda Soomes, lisaks olukord Venemaal – kõik see mõjutab ka kohalikku turgu,“ sõnas Rimi ostudirektor Margus Amor. „Hinnalangus on muutnud eestlase ostukäitumist kaupmehe jaoks positiivses suunas, milleks on ka põhjust – keskkonnas, kus palgad tõusevad ja valitseb kerge deflatsioon, saab tarbija nautida külluslikku valikut ja soodsaid pakkumisi praktiliselt iga päev. Nafta- ja kütusehinna maailmaturu langus puudutab toiduainete jaekaubanduse hindasid vaid kosmeetiliselt, küll aga jätab tarbijale rohkem raha kätte.“

Amori kinnitusel on selgelt märgata, et tarbijate tootevalik on laienenud ning märksa rohkem proovitakse uusi tooteid . „Rimides on jätkuvalt tõusus puu- ja juurvilja kategooriad, samuti erinevad kalatooted ning kõikvõimalikud öko-, mahe- ja tervisetooted. Tarbija on hakanud eelistama tervislikku ning värsket kaupa, mille hinnad on tänaseks muutunud rahakotisõbralikumaks. “

„Rimi kontserni puhul on kõige jõulisemalt hinnalangusega kaasa läinud Säästumarket, kes alates jaanuari lõpust on langetanud rohkem kui 1500 hinda,“ märkis  Amor. „Viimase aasta jooksul on mitmed ketid langetanud oma tootehindasid ja Säästumarketil kui harddiscounter’il oli järjest keerulisem oma peamist konkurentsieelist ehk parimat hinda õigustada. Tänaseks on konkurentidega taas tunnetatav vahe sisse tehtud ja kliendid on seda märganud ning tunnustanud.“

„Ajaline ennustamine on tänamatu töö, aga üldiselt igale languse järgneb alati tõus. Meie sektoris on see seotud erinevate toorainete ja sisendite hinnatõusuga. Põllumajandussektoris ei ole hetkel kerged ajad, kuid olen kindel, et kohalikud põllumehed ja tootjad saavad lähiajal oma hinnad ja mahud taas paika ning tekib uus stabiilsus. Selle põhjal kujuneb välja uus hind jaekettidele ja sealt omakorda tarbijatele.  Riiklikud regulatsioonid nagu alkoholi ja tubakaaktsiisi tõusud tõstavad ka kindlasti hindasid,“ lisas Amor.

Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 235 kauplust, sealhulgas 40 hüpermarketit (neist 13 Eestis), 64 supermarketit (neist 22 Eestis), 133 odavmüügikauplust (neist 49 Säästumarketit Eestis).  Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757